۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۳۱۹۴۲
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی:

مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو از مفاخر بسیار مهم میراث فرهنگی استان است

مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع گردشگری خراسان رضوی ساعاتی پیش به همراه جمعی ازمعاونین و مدیران این اداره کل ازمدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو بازدید کرد.
مدرسه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین زارع صفت، مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع گردشگری خراسان رضوی ساعاتی پیش به همراه جمعی ازمعاونین ومدیران این اداره کل ازمدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو بازدید کردند.


در این بازدید که به بررسی مشکلات بازپیرایی و مرمت این مدرسه و با حضور تنی چند از مدیران موقوفه عباسقلی خان برگزار شد، مهندس شاهرود نژاد معاون اجرایی موقوفه عباسقلی خان شاملو ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده توسط این موقوفه جهت بازپیرایی و مرمت مدرسه گفت: موقوفه عباسقلی خان در راستای عمل به وقفنامه مرحوم واقف، تمام تلاش خود را جهت حفظ و احیای رقبات وقفی آن مبذول داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این بنای تاریخی و میراثی، به علت کم توجهی های سابق در حال تخریب بوده است، اظهار داشت: اقدامات مهمی در راستای باز پیرایی و بازسازی این موقوفه بدون استفاده از منابع دولتی انجام شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی در ادامه ضمن تشکر از تولیت موقوفه عباسقلی خان شاملو که درجهت حفظ واعتلای این بنای ارزشمند میراثی خدمات ارزنده ای را انجام داده است، خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو یکی از مهم ترین آثار برجای مانده از دوره صفویه و از مفاخر بسیار مهم میراث فرهنگی استان است.


وی با بیان اینکه با تمام توان آماده مشارکت و همکاری با موقوفه عباسقلی خان شاملو جهت مرمت، بازپیرایی و نگهداری از این میراث ارزشمند هستیم. به تنظیم تفاهم نامه ای بین طرفین به منظور همکاری های همه جانبه تاکید کرد.


خاطرنشان می شود در پایان این بازدید تهیه طرح جامع بازپیرایی و مرمت مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو، گنجاندن مدرسه عباسقلی خان شاملو درطرح ملی 2017 ، اقدام درجهت تخصیص و اخذ اعتبارات مناسب ملی جهت تسریع درپروژه های مرمت، نگهداری مدرسه به عنوان میراث فرهنگی، مشارکت در شناسایی و احیای سایر رقبات میراثی موقوفه عباسقلی خان شاملو از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی بر اجرای آن از سوی این اداره کل تاکید کرد./859/202/ب3

ارسال نظرات