۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۸۹۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

هر چه از تاریخ می‌گذرد بر عظمت قرآن افزوده می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که همه کتاب ها تاریخ مصرف دارد اما هر چه از تاریخ می گذرد بر عظمت قرآن افزوده می شود، گفت: سرار قرآن کریم شماره و تاریخ مصرف ندارد، این گونه نیست که آیه ای از قرآن امروز مورد استفاده باشد اما تاریخ مصرف آن تمام شود.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان این که سزاوار است که در ماه رمضان بیشترین توجه به قرآن شود، گفت: قرآن متشکل از حروفی است که در دهان انسان وجود دارد.

 

وی افزود: قرآن هم کتاب قانون و هم کتاب موعظه است، در کتاب های قانون دنیا موعظه وجود ندارد و همچنین در کتاب های موعظه قانون نیست اما قرآن کریم هر دو را دارد، قرآن با حروف بوده و حروف در طول تاریخ وجود دارد از این رو معجزه قرآن ابدی است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که همه کتاب ها تاریخ مصرف دارد اما هر چه از تاریخ می گذرد بر عظمت قرآن افزوده می شود، اظهار داشت: ما در قرآن می خوانیم دریا شعله می کشد اما به راحتی از این معنا عبور می کنیم، شاید این آیه اشاره به این دارد که می توان از آب بنزین ساخت که این خود یک پروژه علمی در دنیا است.

 

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است، باید تفکر کرد که چرا قرآن این دو میوه را کنار یکدیگر بیان کرده و میوه دیگری را به جای آن ها نام نبرده است، باید بررسی شود که رابطه بین این دو میوه در علم غذاشناسی چیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که تمام حروف قرآن، قالب الفاظ و تقدم و تأخرها علت و نکته دارد، ابراز داشت: به عنوان مثال قرآن می فرماید پول دادن باید مخفی و سپس آشکار باشد یعنی اگر انسان به فقیر کمک می کند اصل این است که مخفی باشد.

 

وی عنوان کرد: قرآن در زمینه گفت وگو با مردم ابتدا از لفظ «اضحک» استفاده کرده و سپس «ابکی» را آورده است یعنی اصل این است که انسان خنده رو باشد، اسرار قرآن کریم شماره و تاریخ مصرف ندارد، این گونه نیست که آیه ای از قرآن امروز مورد استفاده باشد اما تاریخ مصرف آن تمام شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که با فهمیدن اسرار قرآن انسان لذت می برد، خاطرنشان کرد: باید تبلیغات به سمتی برود که این اسرار را بفهمیم تا شیرینی آن را چشیده و به دیگران نیز بچشانیم./1323/پ202/ی

ارسال نظرات