۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۳۱۸۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

خودسازی و فراگیری معارف اسلامی از مهم‌ترین ظرفیت های ماه مبارک رمضان است

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند دعا و مناجات، نماز، انس با قرآن، فراگیری معارف اسلامی و خودسازی را از ظرفیت های ماه مبارک رمضان ذکر کرد و گفت: ائمه اطهار (علیهم السلام) با دعا و مناجات خود را به خدا نزدیک می کردند.
رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری استاد حوزه و دانشگاه بیرجند اظهار داشت: روزه در واقع یک دانشگاه و برنامه تربیتی است و در بین فروع دین متفاوت است و آن جلوگیری از غرائز و شهوات دنیایی و وسوسه های شیطانی است و ما را در برابر غرائز و شهوات با اراده بار می آورد.

 

وی گفت: انسان نیاز به رشد دارد و این رشد با برنامه ریزی امکان دارد، انسان موقعی رشد می کند که به آرمان هایش، به بهشت و به خدا برسد .

 

وی با اشاره به اینکه خدای متعال به ما برنامه تربیتی داده و تمام بخش های زندگی ما را برنامه ریزی کرده است، ادامه داد: در زندگی ما سه حوزه اختیاری قرار داده است؛ اولین آنها اعتقادات است که هیچکس مجبور نیست کافر باشد، حوزه بعدی اخلاقیات است که کسی مجبور نیست حسود یا بخیل باشد، سومین حوزه رفتار است که باید برگرفته از قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) باشد.

 

حجت الاسلام محمد مختاری با بیان اینکه دین سه بخش اصلی دارد، که اولین آنها اصول دین است که در واقع تربیت اعتقادی ماست که باید معتقد به خدا، قیامت، پیغمبر و اهل بیت باشیم، افزود: بخش دیگر اخلاق است که باید در خودمان ایجاد کنیم و تعمیق بدهیم، بخش سوم فقه و حقوق است که شامل احکام است که در آن فروع دین واقع شده است .

 

وی دعا و مناجات، نماز، انس با قرآن، فراگیری معارف اسلامی و خودسازی را از ظرفیت های ماه مبارک رمضان ذکر کرد و گفت: دعا و مناجات هم هدف است و هم وسیله، ائمه اطهار با دعا و مناجات خود را به خدا نزدیک می کردند و تسبیح خدا می گفتند، با مناجات روح به خدا نزدیک می شود.

 

وی یادآور شد: نماز عامل وصل انسان به خداست و نوافل در ماه مبارک رمضان وسیله رسیدن به خداست./922/101/ب3

ارسال نظرات