۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۱۷۰۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

انقلابی بودن از شاخص های مهم سازش ناپذیری در برابر دشمنان است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، انقلابی بودن را یکی از شاخص های ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت مؤمن، متعبد انقلابی هیچ گاه در برابر دشمنان سازش نکرد و با همه توان در برابر آمریکایی ها و سیاست های خصمانه آنها ایستاد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسأله در حال حاضر نفوذ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: نفوذ خطر فرهنگی از رخنه در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر است چرا که دشمن در صدد از میان بردن باورهای مردم کشور است.

 

وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل فرهنگی، گفت: متأسفانه شاهد بی توجهی نسبت مسائل فرهنگی در کشور هستیم و این مسأله نگران کننده است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که واژه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی همواره در بیان رهبر انقلاب جزء دغدغه های اساسی است و این نشان از توجه ویژه ایشان به این مقوله مهم در جامعه اسلامی دارد، افزود: مسؤولان نباید به راحتی از کنار مباحث فرهنگی گذر کنند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که برنامه های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

 

وی استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نفوذ دشمن جدی است و باید نسبت به توطئه دشمن هوشیار باشیم، گفت: تبعیت از رهبری و تحقق رهنمودهای ایشان بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن است.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که در مسائل فرهنگی شاهد ضعف های شدیدی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان کشور اراده ای برای رفع معضلات فرهنگی ندارند.

 

امام جمعه نکا ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺗﻬﯽﮐﺮﺩﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﻧﺸﺄﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﯾﮋﻩﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺍﻧﺒﯿﺎء و ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ و ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ و ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺧﺎﺗﻤﯿﺖ ﺍﻗﺘﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﻓﯿﻊ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺣﻔﻆ و ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای تقویت اراده های درونی است، تصریح کرد: باید از لحظه های معنوی این ماه در جهت تقویت بعد معنوی خود بهره گیریم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه رمضان حریم دارد و حفظ حرمت آن بر همگان واجب است، خاطرنشان کرد: تظاهر به روزه خواری به معنای شکستن حرمت این ماه الهی است.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمنان به دنبال قداست زدایی در جامعه هستند، گفت: روزه خواری در ماه مبارک رمضان تضعیف شعائر دینی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره کرد و بیان این که علت همه فشارهای دشمن به ما، عامل انقلابی بودن ما است، افزود: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مانع تحقق توطئه های دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه ای که شاخص های انقلابی بودن در آن تهی باشد دشمن نیز دیگر کاری با آن جامعه ندارد، تصریح کرد: امروز نهادها و سازمان های دولتی ما نیز باید در کنار مردم انقلابی عمل کنند چون شرط پیشرفت و توسعه کشور انقلابی عمل کردن است.

 

وی همچنین به آغاز دوره جدید مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که وکلای ملت باید انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند، گفت: اگر نمایندگان مجلس به وظایف قانونی خود به خوبی عمل کنند و انقلابی باشند دیگر ما شاهد حقوق های چند صد میلیونی در کشور نخواهیم بود.

 

امام جمعه نکا، انقلابی بودن را یکی از شاخص های ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت مؤمن، متعبد انقلابی هیچ گاه در برابر دشمنان سازش نکرد و با همه توان در برابر آمریکایی ها و سیاست های خصمانه آنها ایستاد.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امام راحل همواره بر عدم رابطه با آمریکا تأکید داشتند، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب در همه بیانات و سخنرانی خود تأکید داشتند تا زمانی که آمریکا روش صحیح انسانیت را در جهان دنبال نکند ارتباط با این دشمن انسانیت امکان پذیر نیست.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی به پیشرفت های بسیاری دست یافته است، خاطرنشان کرد: عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مدیون مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی است./1317/202/ب2

ارسال نظرات