۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۳۱۶۲۵
امام جمعه بجنورد:

مجلس دهم فرهنگ را از مظلومیت خارج کند/ تقوای دینی و سیاسی لازمه انقلابی بودن است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از عدم استقبال نمایندگان برای عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: از مجلس دهم انتظار می‌رود فرهنگ را از مظلومیت خارج کند.
امام جمعه بجنورد- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم، اظهار کرد: رهبری در این دیدار بر پیاده کردن اصول و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه تأکید داشته و همچنین خواستار توجه ویژه به مسائل فرهنگی در کشور شدند.

 

وی با بیان اینکه فرمایشات معظم‌له راه و مسیر حرکت را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی روشن کرد، افزود: با وجود این در حالی که رهبری تأکید زیادی بر روی مسأله فرهنگ داشته و دارند متأسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بی‌مهری نمایندگان قرار گرفت و غریب باقی ماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به ثبت‌نام تنها چهار نماینده برای عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در حالی که نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون‌هایی نظیر برنامه و بودجه و امنیت ملی و سیاست خارجی سر و دست می‌شکنند تنها چند نفر برای عضویت در کمسیون فرهنگی داوطلب می‌شوند که این موضوع نشان‌دهنده مظلومیت فرهنگ در کشور است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل بی‌مهری نمایندگان نسبت به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این باشد که فرهنگ نام و نان ندارد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ در کشور ما مظلوم باقی مانده و مرد کسی است که به یاری مظلوم بشتابد، تصریح کرد: از مجلس دهم انتظار می‌رود فرهنگ را از مظلومیت خارج کرده و نمایندگان این مجلس هم نسبت به فرهنگ بی‌مهری و کم‌لطفی نداشته باشند.

 

فرهنگ زیارت مرقد امام راحل نهادینه و ماندگار شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی و تجلیل از حضور باشکوه مردم در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان و کشور، اظهار کرد: در این مناسبت حدود چهار هزار نفر از خراسان شمالی برای شرکت در مراسم محوری گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) به تهران اعزام شدند در حالی که شمار متقاضیان این سفر بیش از این تعداد بود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس باید برای سال آینده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که افراد متقاضی بیشتری برای زیارت مرقد مطهر امام راحل و شرکت در مراسم سالگرد ارتحال به تهران اعزام شوند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه 27 سال از رحلت بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی می‌گذرد و دیگر نیازی به برگزاری این برنامه‌ها نیست، گفت: امام خمینی (ره) حق عظیمی بر گردن همه ملت ایران داشته و همه ما عزت، آزادی، آزادگی، استقلال و امنیت خود را مرهون آن عزیز سفرکرده هستیم به همین دلیل این اظهارات به هیچ عنوان درست نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید فرهنگ زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تاریخ باقی مانده و مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار نظام اسلامی نیز هر سال باشکوه‌تر از سال پیش برگزار شود.

 

انقلابی بودن درگرو شناخت درست و ادامه راه انقلاب است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سالگرد ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: رهبری در این سخنرانی با تأکید بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن، شاخصه‌های انقلابی بودن را تشریح کردند.

 

وی افزود: همان‌گونه که رهبری نیز فرمودند انقلابی بودن به معنای این است که فرد راه انقلاب را به درستی شناخته و با تمام توان و جدیت این راه اصیل اسلامی را ادامه دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شاخصه‌های انقلابی بودن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: پایبندی به مبانی و ارزش‌های انقلابی، همت بلند برای رسیدن به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و پیاده کردن آن، قانع نبودن و شاکر بودن، پایبندی به استقلال همه‌جانبه، حساسیت در برابر دشمن و تقوای دینی و سیاسی ازجمله شاخصه‌ها و ملزومات انقلابی بودن و انقلابی ماندن است./201/9314/ب1

ارسال نظرات