۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۱۶۲۱
آيت الله نمازي:

حوزه علمیه و مجلسین باید در مقابل سیاست‌های استکبار ایستادگی کنند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: مجلس خبرگان، حوزه علميه و مجلس شوراي اسلامي نبايد در برابر يكه تازي هاي آمريكا ساكت باشند و باید در مقابل سياست هاي استكبار ايستادگي كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به اعتراف دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوري خواه‌ انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريكا، مبني بر اينكه آمريكا ورشكسته شده و بدهي آن به زودي از 19 تريليون دلار به 21 تريليون دلار مي رسد گفت: ترامپ اعلام كرده است به بسياري از ايالت هاي آمريكا سفر كرده و رنج ها را در چشمان مردم ديده است و اين وضعيت در آمريكا باوركردني نیست.

 

وي همچنين با اشاره به اينكه دونالد ترامپ سقوط آمريكا را هشدار داده است، ادامه داد: دونالد ترامپ مي گويد، آمريكا در حال تكه تكه شدن است و آنها چوب حراج به آمريكا زده اند و ما ورشكسته شده ايم و زير ساخت هاي ما در وضع فاجعه باري قرار دارد و جرم و جنايت در آمريكا در حال افزايش است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: حرف هايي را كه امروز از زبان دونالد ترامپ مي شنويم، سال ها قبل امام خميني(ره) بشارت داده بود كه آمريكا در معرض سقوط است و امروز نيز رهبر معظم انقلاب در برخي از فرمايشات خود فرمود، همان سرنوشتي كه برسر شوروي سابق آمد و تجزيه شد، در انتظار آمريكاي جنايتكار است.

 

نگراني رهبر معظم انقلاب براي انقلابي بودن از آينده، براي رويارويي با استكبار است

وي با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس دهم شوراي اسلامي با رهبر معظم انقلاب به فرازهايي از فرمايشات مهم معظم له در اين ديدار مبني براينكه مجلس شوراي اسلامي بايد ضمن دميدن روح آرامش دركشور انقلابي باشد و در قانون گذاري انقلابي عمل كند گفت: در اين يكسال اخير رهبر معظم انقلاب بر انقلابي بودن خبرگان و انقلابي ماندن حوزه علميه تأكيد داشت و در ديدار با نمايندگان مجلس دهم شوراي اسلامي نيز بر انقلابي بودن مجلس شوراي اسلامي تأكيد کردند.

 

آيت الله نمازي ادامه داد: تأكيد رهبر معظم انقلاب بر انقلابي بودن خبرگان و حوزه علميه و مجلس شوراي اسلامي بيانگر نگراني رهبر معظم انقلاب از آينده براي رويارويي با استكبار است تا به مواضع خصمانه و مغرضانه آمريكا واكنش نشان دهند.

 

وي افزود: مجلس خبرگان، حوزه علميه و مجلس شوراي اسلامي نبايد در برابر يكه تازي هاي آمريكا ساكت باشد و در مقابل سياست هاي استكبار ايستادگي كنند.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار فرمود، يكي از ضمانت هاي حفظ جايگاه والاي مجلس شوراي اسلامي، نظارت مجلس بر خويش است كه تاكنون برخي زير بار آن نرفته اند ضمن اينكه مسأله اقتصاد اولويت فوري و كنوني كشور است اما فرهنگ در بلند مدت از اقتصاد نيز مهم تر است.

 

وي افزود: رهبر معظم انقلاب در ديدار از نمايندگان مجلس خواست حقايق و واقعيت هاي استكبار و نظام سلطه را در مواضع و نطق هاي خود بيان كنند و مراقب باشند حرف و عمل آنها به آمريكا و رژيم صهيونيستي كمك نكند.

 

اگر مفاهيم قرآن منتقل شود قرآن تأثير گذار اصلي در جهان خواهد

آيت الله نمازي همچنين به فراز هايي از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در ديدار با قاريان ممتاز كشور اشاره كرد و گفت: آرامش روحي و ديني يكي از بركات آشنايي با مفاهيم قرآن است كه اين آرامش زمينه ساز افزايش ايمان انسان به خدا و قدرت الهي خواهد شد و اگر به مفاهيم قرآن گوش دل سپرده شود قطعا در دنياي پيچيده طوفاني و پر از معظلات امروز عمق و ژرفاي مفاهيم قرآن و تأثيرگذاري ان بيشتر درك خواهد شد.

 

وي افزود: اگر مفاهيم قرآن منتقل شود قرآن تأثير گذار اصلي در جهان خواهد شد و قدرت ها و سلاح هاي آنها و رژيم صهيونيستي هيچ غلطي نمي توانند بكنند.

 

لبيك اساتيد برجسته حوزه علميه قم به نداي رهبر انقلاب براي مبارزه با اسلام آمريكايي

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين به لبيك اساتيد برجسته حوزه علميه قم به نداي رهبر انقلاب براي مبارزه با اسلام آمريكايي اشاره كرد و گفت: 313 نفر از اساتيد سطح عالي حوزه علميه قم در نامه اي به رهبر معظم انقلاب اعلام كردند با ولي و مقتداي خود پيمان مي بنديم تا از يك سو در خط فكري اسلام ناب محمدي و گفتمان انقلاب اسلامي قدم برداريم و از سوي ديگر با مواجه عالمانه از چهره هاي رنگاررنگ اسلام آمريكايي پرده برداريم.

 

شايان ذكراست، بعد از اقامه نماز عبادي سياسي جمعه كاشان تشييع پيكر شهيد 17 ساله مدافع حرم ‹‹علي مراد رضايي›› در حلب سوريه، از سوی مردم نمازگزار و روزه دار دارالمومنين كاشان از مصلي بقيه الله الاعظم تا مسجد امام رضا(ع) اين شهرستان برگزار و از اين محل به گلزاري شهداي مدافع حرم دارالسلام كاشان منتقل شد./201/1307/ب1

ارسال نظرات