۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۳۱۴۷۵
حجت الاسلام علوی تهرانی:

شناخت مراتب نفس، راه سلوک به سوی خداوند است

رییس بنیاد فارِس المومنین گفت: باید در راه رسیدن به خدا ضمن شناسایی موانع، به مراتب هفت گانه نفس نیز اشراف پیدا کنیم.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوه علمیه بعد از ظهر پنج‌شنبه 20 خرداد مصادف با سومین روز از ماه مبارک رمضمان در مسجد امیر(ع)، گفت: در شبهای ماه مبارک رمضان منادی صدا می‌زند به سوی خدا بیایید، در این ماه اگر انسان‌ها تنها یک قدم از اعمال بد خود بازگردند قطعا خداوند ده قدم بعدی را برای آنها میسر می‌کند.
 

وی افزود: متاسفانه به شدت به سمت دنیوی شدن رفته‌ایم، در مناجات‌های خود نیز تنها به مسایل دنیوی می‌پردازیم و توجه نمی‌کنیم که خداوند گناهان ما را ببخشد.
 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در شب عید فطر برخی از افراد از جهنم آزاد می‌شوند و باید تلاش کنیم در آن زمان ما نیز با توشه این سی روز به سوی بهشت برویم.
 

رییس بنیاد فارِس المومنین گفت: اگر روزه داران چارچوب‌ها را رعایت کنند، علاوه بر مهمانی خدا به میزبانی خداوند نیز می‌رسند، به شرطی که قلب خود را برای خدا قرار بدهند.
 

وی در خصوص موضوع مورد بحث امسال برنامه مسجد امیر(ع) برای ماه مبارک رمضان، عنوان داشت: در سال‌های قبل به مواردی همچون شیطان و دنیا پرداختیم، اما امسال تلاش داریم موضوع «نَفس» را مورد توجه و بررسی قرار دهیم.
 

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان، گفت: در سیر به سوی حضرت حق جاده ما همراه با مراتب نفس است که برای این موضوع 7 مرتبه را معرفی کرده‌اند که باید آن‌ها را طی کنیم. لازم است زاد و توشه این مسیر روحانی را نیز بشناسیم، هرچند که باید به موانع سیر و سلوک نیز آشنا شویم./856/202/ب3

ارسال نظرات