۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۳۱۲۵۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

سفرهای رنگارنگ افطاری و اشرافی گری با آموزه های قرآنی در تضاد است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با انتقاد از رواج اسراف به ویژه متداول شدن سفره های رنگارنگ افطاری و اشرافی گری در جامعه گفت: این فرهنگ غلط در تضاد با آموزه های قرآنی و تأکید روایات بر سادگی سفره های افطار است.
سفرهای رنگارنگ افطاری و اشرافی گری با آموزه های قرآنی در تضاد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام غلامرضا قندهاری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان در نشست بصیرتی با موضوع آغاز ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله سپاه این استان اظهار داشت: رشد معنوی و رسیدن به درجات والای دینی و انسانی و تقوای الهی از مهمترین اهداف روزه داری در ماه میهمانی خدا است.

 

استاد حوزه و دانشگاه برنامه ریزی صحیح در زندگی فردی و اجتماعی را ضامن موفقیت انسان ها عنوان کرد و افزود: نخستین گام برنامه ریزی تعیین هدف است، همانا حرکت بدون هدف و عدم برنامه ریزی شفاف و روشن حتی در بهره گیری از فرصت های بی بدیل معنوی همچون ماه رمضان سبب متضرر شدن افراد می شود.

 

حجت الاسلام قندهاري با تأكيد بر اينكه انسان های متقي نيز بايد همواره سعي و تلاششان را بر تقويت روحیه تقوا در خود مبذول دارند، اظهار داشت:‌ براي رسيدن به اين هدف مهم نيز بايد برنامه ريزي داشت؛ بنابراين بايد گفت انسان براي رسيدن به پيروزي هاي معنوي نيازمند برنامه ريزي و نظم است.

 

وي با اشاره به اينكه دو ماه رجب و شعبان فرصتي مناسب براي ورودي باشكوه و آماده سازي هر چه بهتر انسان به ماه رمضان بود، اضافه کرد: بايد خدا را شكر كنيم كه توفيق روزه گرفتن در ماه رمضان را به ما عنايت كرده است و اين ماه بسيار گرامي و محترم است چرا كه ماه توبه و تقرب به درگاه الهي است.

 

مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد:‌ توجه به قرآن کریم و آموزه های سعادت بخش و انسان ساز آن باید در این ماه افزایش یابد، زیرا رمضان ماه قرآن است، همانا فرهنگ غلط سفره های رنگارنگ افطاری و رواج اشرافی گری مخالف آموزه های قرآنی است.

 

حجت الاسلام قندهاري کمک به محرومان و تهی دستان جامعه، قرائت قرآن مجید، مهمان کردن روزه داران بر سر سفره افطار، صدقه دادن و تمرین بندگی خالصانه خداوند و توجه به اذکار و ادعیه از آداب و افعالی است که در این ماه بسیار بر آن تأکید شده است./977/202/ب3

ارسال نظرات