۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۰۹۰۸
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی: 

نباید اجازه داد عده‌ای به خاطر منافع مالی با ایمان مردم بازی کنند

رضایی با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد عده‌ای به خاطر منافع مالی و نفسانی خود با دین و ایمان مردم بازی کنند، گفت: فرقه های ضاله و عرفان‌های نوظهور که به صورت سازمان‌یافته حرکت می کنند به دنبال ایجاد تغییر در اعتقادات اصیل دینی مردم هستند و اثرات سوء فرهنگی در جامعه می گذارند.
فرقه های ضاله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضایی، مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با تعدادی از مدیران مسؤول دفاتر خبرگزاری در تبریز، اظهار داشت: رسالت دستگاه‌های اطلاعاتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نهادهای اطلاعاتی دیگر کشورها تفاوت‌هایی دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرند.


وی با بیان این‌که وزارت اطلاعات در چارچوب قانون، شرع و اخلاق حرکت می‌ کند، خاطرنشان کرد: دستگاه اطلاعاتی کشور بیش از آنکه در جریان دستگیری‌ها اثرگذار باشد، در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و برخی مفاسد احتمالی اقدامات متعددی انجام می دهد، به عنوان مثال در برخی پروژه‌های عمرانی با ورود دستگاه اطلاعاتی مقابل وقوع تخلف چند ده میلیاردی را گرفته ایم.


رضایی در پاسخ به سؤالی درباره ورود اتباع بیگانه دیگر کشورهای همسایه برای الحاق به داعش و گروهک‌های تروریستی فعال در غرب کشور نیز گفت: طی سال‌های اخیر بحث ورود ورود اتباع بیگانه از شرق برای خروج از غرب کشور افزایش داشته که با اهداف مختلفی بوده است.


مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی افزود: برخی از اتباع بیگانه با هدف مهاجرت، یافتن کار و وضعیت معیشتی بهتر قصد خروج غیرقانونی از کشور داشته اند؛ البته برخی نیز برای عضویت در داعش بوده است که امسال نیز تاکنون 20 نفر دستگیر شده اند، باید توجه داشت که ورود گروه های تکفیری به استان برای انجام عملیات های خرابکارانه مشاهده نشده است.


وی با بیان این‌که اغلب دستگیرشدگان برای رسیدن به ترکیه، عراق و سوریه تلاش داشتند، گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که داعش و دیگر سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی وابسته به غرب برای نفوذ و ایجاد حتی یک انفجار کوچک در کشور داشته اند، خوشبختانه با مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج) موفقیتی در این عرصه نداشته اند.


رضایی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: یکی از وظایف حاکمیت تأمین معاش مردم است و تأکید رهبر فرزانه انقلاب نیز مؤید این مسأله است؛ مفهوم اقتصاد مقاومتی بایستی در جامعه نهادینه شود تا شاهد اقدامات جدی و عملی در این راستا باشیم.


مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند؛ مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی است، تمامی دستگاه های اجرایی و حتی غیردولتی موظف هستند با عزم جدی در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند، متأسفانه عدم همراهی عده‌ای به علت منافع شخصی مانع اقدام جدی در راستای اقتصاد مقاومتی می شود.


وی مبارزه با فساد اقتصادی، مقابله با ورود کالاهای قاچاق و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکننده داخلی را از دیگر اصول مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مبارزه با قاچاق نیز جزء اولویت های وزارت اطلاعات است که در این عرصه نیز توفیقاتی داشته ایم.


رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش علما، روحانیان و حوزه های علمیه در مقابله با نفوذ جریان‌های ضددینی به کشور، اظهار داشت: فرقه های ضاله و عرفان‌های نوظهور که به صورت سازمان‌یافته حرکت می کنند به دنبال تغییر در اعتقادات اصیل دینی مردم هستند و اثرات سوء فرهنگی در جامعه می گذارند.


وی با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد عده‌ای به خاطر منافع مالی و نفسانی خود با دین و ایمان مردم بازی کنند، تصریح کرد: برخی از این عرفان‌ها با عنوان ورزش، برخی با عنوان موسیقی درمانی و برخی دیگر در قالب های دیگر که اغلب با هدف گرایش به غیر خدا است، جامعه به ویژه بانوان را جذب برنامه های خود می کنند.


مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از برجام بارها تأکید داشته اند؛ دشمن به دنبال نفوذ در عرصه‌های مختلف است، این نفوذ گاه ممکن است در دستگاه های اجرایی کشور برای دخالت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باشد و گاه ممکن است در عرصه فرهنگ با هدف تغییر افکار صورت گیرد.


وی افزود: دشمن دیگر رغبت چندانی برای فتح کشورها با سرباز و پرچم خود ندارد، بلکه با نفوذ فرهنگی و تغییر باورها و اعتقادات جامعه به دنبال تحقق اهدافش است، امروز فرقه‌های ضاله و عرفان های نوظهور تهدید جدی تلقی می شوند که متأسفانه بانوان در این عرصه بیشتر آسیب‌پذیرتر هستند.


رضایی همچنین با اشاره به فعالیت برخی جریان‌های تجزیه‌طلب در داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: نکته‌ای که باید مورد توجه همگان قرار گیرد؛ این است که آذری بودن به معنای واگرایی و تجزیه‌طلبی نیست، چرا که تاریخ ثابت می کند که آذربایجان همواره و در مقاطع مختلف از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و آماده جانفشانی در راه ایران اسلامی است.


مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی افزود: در این میان افرادی اندک هستند که با نگرش کمونیستی؛ عرق ملی، دینی و مذهبی خاصی ندارند و به دنبال موج‌سواری در جریان های مختلف بوده و سعی دارند عموم مردم را با اهداف تجزیه‌طلبانه خود همراه کنند، وزارت اطلاعات قطعا با چنین افرادی برخورد جدی داشته و خواهد داشت.


وی با بیان این‌که اغلب این جریان‌های پانترکیستی خارج از کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: مرز میان تجزیه‎طلبی و هویت‌طلبی جداست؛ افرادی که به دنبال تاریخ، موسیقی و هویت آذری هستند و در گستره تمامیت ارضی کشور حضور دارند، هیچ‌گاه تجزیه‎طلب شناخته نمی شوند./935/202/ب2

ارسال نظرات