۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۶۵۵
یامین پور:

فتنه امروز، «تردید در اصول انقلاب و محکمات امام» است

فتنه پیش روی ما، فتنه «تشدید و تردید در اصول انقلاب و محکمات امام(ره)» است. تردید در حق بودن انقلاب و باطل بودن آمریکا. شاید به همین دلیل بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود توصیه به اعتماد نسبت به وعده های الهی فرمودند.
وحید یامین پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید یامین پور، شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت 15 خرداد که با محوریت بازخوانی «محکمات اندیشه امام(ره)» در محل مسجد حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، به تبیین آموزه های قرآنی درباره لزوم پایداری بر اصول در مواجهه با فتنه های آخرالزمان پرداخت و گفت: قصه قوم بنی اسراییل در قرآن، بیش از سایر قصص ذکر شده چرا که آن ها بر خلاف اقوام دیگر پیامبران، به جای تکذیب موسی(ع)، از او پیروی کرده و با فتنه ها مواجه شده بودند.

وی در تبیین فلسفه بیان سرگذشت قوم بنی اسراییل در قرآن اظهار کرد: لازم بود خداوند برای حکومت دینی ای که پس از پیامبر آخرالزمان تشکیل می شد، الگوی نازل شدن فتنه ها بر جامعه دینی را بیان فرماید. جامعه حضرت موسی پر از فتنه ها و مردود شدن ها بود و پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند «آنچه بر قوم برادرم موسی(ع) رفت، بر قوم من هم خواهد رفت.»

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی افزود: تمام قصه های قرآنی یک بافت کلی دارد و آن تقابل جبهه حق و باطل است و در این نزاع هیچ راهی جز جهاد وجود ندارد چرا که جبهه باطل می خواهد حق تنفس را از جبهه حق سلب کند.

یامین پور با اشاره به این که اوج نزاع حق و باطل، عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: امام(ره) تحقق نظام اسلامی را در ادامه این نزاع می دانستند و به همین جهت می فرمودند «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است.»

وی تصریح کرد: اگر قومی حال نداشته باشد که در وعده ای که به ولی خدا داده، پایداری کند، بیچاره می شود. چرا که به بیان قرآن، فتنه ها پس از ایمان آوردن شروع می شود. در دوران پیامبر بعضی جاها مسلمانان در فتنه ها شکست خوردند و از همین رو بود که امام(ره) قسم یاد می کردند که شما مردم از مردم حجاز و کوفه برتر هستید.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که قیام علیه طاغوت و برپایی حکومت دینی یک دستور اکید قرآنی است، گفت: اف بر آن کسانی که انقلاب ایران را فقط یک انقلاب سیاسی می دانند و می گویند ما مردمی مثل سایر مردم جهان هستیم و آمریکا هم شیطان بزرگ نبوده و شریکی برای ما است.

یامین پور در ادامه تصریح کرد: باهوش و با ادب خواندن رییس جمهور آمریکا، خیانت غیر مستقیم به مردمی است که سال ها آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ باور کرده اند. شیطان کجا به جبهه حق کمک کرده؟ در کجای قرآن از توبه شیطان سخن آمده؟ اینجاست که رهبر انقلاب مجددا اصول انقلاب را تئوریزه می کنند.

وی افزود: مفاهیم امام(ره) از دل قرآن بیرون آمده و باید آن ها را بفهمیم. این مفاهیم سیاسی محض نیستند. از خود بپرسیم که چرا امام آمریکا را «مستکبر» خواند و امپریالیسم نگفت؟

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در پایان تأکید کرد: فتنه پیش روی ما، فتنه «تشکیک و تردید در اصول انقلاب و محکمات امام(ره)» است. تردید در حق بودن انقلاب و باطل بودن آمریکا. شاید به همین دلیل بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود توصیه به اعتماد نسبت به وعده های الهی فرمودند.

یامین پور خاطرنشان کرد: در این فتنه که شدیدتر از فتنه های گذشته است، راهی به جز روشنگری و به تعبیر بهتر «جهاد کبیر» وجود ندارد و باید شبهاتی که به انقلاب وارد می کنند را با محکمات امام(ره) پاسخ دهیم./820/پ202/ج

 

ارسال نظرات