۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۲۳۱
امام جمعه جیرفت:

استکبارستیزی و تشکیل حکومت اسلامی از شاخصه های مهم امام خمینی بود

امام جمعه جیرفت گفت: استکبار ستیزی و تشکیل حکومت اسلامی ازمهم ترین ویژگی های شاخص امام خمینی(ره) بود که جهان استکبار به لرزه درآورد.
امام خمینی ره

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: استکبارستیزی امام(ره) یکی ازمهم ترین ویژگی های شاخص ایشان بود، و امام راحل در زمان ما پرچمی را برافراشتند و همچنان این پرچم برافراشته است که جهان استکبار به لرزه در آمد.

 

وی بیان کرد: با به لرزه درآمدن جهان استکبار نهضت های آزادی بخش در جهان شروع به رشد کردند و در کنار رشد این نهضت ها مردم به صحنه آمدند؛ ابهت استکبار شکسته شد و امام راحل شجاعتی به ملت ایران دادند که در مقابل این استکبار جهانی نباید لرزه بر انداممان بیفتد و بترسیم و نسبت به آنان دلهره داشته باشیم و نباید مغلوب آنان قرار بگیریم؛ این جرأت و شجاعت را ایشان به ملت ها دادند که امروزه ادامه دهنده این راه که مقام معظم رهبری هستند با صلاحیت کامل راه را ادامه می دهند.

 

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: حضرت امام(ره) کاری کردند که استکبار جهانی آن ابهت ظاهری که برای خود درست کرده بود امروز آن را از دست بدهد؛ امروزه آمریکایی که خود را سرپا نگه داشته، بخاطر این است که ازکشورهای دیگر غارت می کند و اقتصاد خود را سرپا نگه می دارد.

 

حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: اگر چپاولگری آمریکا و استکبار نبود، اصلا قادر نبودند خودشان را سر پا نگه دارند، امروزه از 300 میلیون نفر جمعیتی که در آمریکا زندگی می کنند، اکثریت آنان در سختی ها و مشکلات زندگی خود به سر می برند و این حکایت  از آن دارد که انقلاب اسلامی و حضرت امام(ره) آن ابهت توخالی که استکبار برای خود درست کرده بود را از بین بردند.

 

وی در بخش دیگری ازسخنانش دومین ویژگی امام راحل را تشکیل حکومت اسلامی دانست و افزود: تشکیل حکومت اسلامی را کسی باور نداشت در زمان معصومان ما تنها در حکومت 10 ساله پیامبر خدا و حکومت پنچ ساله حضرت علی(ع) حکومت اسلامی دست ائمه و معصومین بوده است و بعد از دوران شهادت امام حسن عسکری(ع) حکومت اسلامی که در رأس آن یک مرجع تقلید و عالم دینی باشد با این گستره جغرافیایی بی سابقه بوده و نداشتیم.

 

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی یک حکومت اسلامی را تشکیل دادند، در حالی که علیه حکومت اسلامی تبلیغ می کردند که علما نمی توانند حکومت کنند، شیوه حکومت را یاد ندارند، احکام اسلامی جوابگوی جوامع بشری نیست، با وجود این همه تبلیغات گسترده امام راحل آمدند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند.

 

حجت الاسلام کرمی پور یادآور شد: امام راحل حکومت اسلامی را تشکیل دادند که تمام استکبار در مقابل آن قد علم کردند، جنگ ها، کودتاها و تحریم ها علیه نظام جمهوری ایجاد کردند اما حکومت اسلامی توانست دوام بیاورد و برای مردم سرنوشت خوبی را ترسیم کند.

 

وی در پایان اضافه کرد: امام راحل ثابت کردند اسلام هم فقه اش فقه حکومتی است، هم فقه فردی؛ هم می تواند جامعه را اداره کند و هم می تواند زندگی افراد را سامان بدهد و تشکیل حکومت اسلامی از دیگر ویژگی های بارز آن حضرت بود./9709/302/ب2

ارسال نظرات