۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۱۹۱
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

مادی گرایی و ثروت اندوزی مسؤولان، انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف می کند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر ساده زیستی مسؤولان، گفت: اگر مسؤولان در وادی مادی گرایی و ثروت اندوزی قرار بگیرند انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی

حجت الاسلام کریم حسینخانی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، یکی از مشخصه های اصلی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را زهد عنوان و اظهار کرد:امام راحل همیشه زاهدانه زندگی کردند و همین زهد امام، خط و مشی ایشان را مشخص کرد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد  تأکید حضرت امام (ره) ساده زیستی مسؤولان بود و در این رابطه می فرمودند:«من یک تار موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم».

 

حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره)، انقلاب را ثمره حضور پای برهنگان و کوخ نشینان دانست و افزود: معمار کبیر انقلاب در مکتب اهل بیت(ع) تربیت یافته بود و همیشه زندگی خود را با قشر پایین جامعه مقایسه می کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر مسؤولان در وادی مادی گرایی و ثروت اندوزی قرار بگیرند انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.


مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی اظهار داشت: اگر توصیه حضرت امام(ره) مورد غفلت قرار بگیرد، ثروت به عنوان یک امتیاز در جامعه مطرح شده و فقرای جامعه سرشکسته خواهند شد.


حجت الاسلام حسینخانی انقلاب را برخاسته از قشر ضعیف جامعه عنوان کرد و گفت: باید توجه به قشر پایین جامعه در اولویت امور قرار گیرد.

 

باید صداقت مدعیان پیروی از خط امام را با شاخصه ها سنجید

حجت الاسلام حسینخانی با بیان اینکه افراد بسیاری در کشور داعیه پیروی از خط امام را دارند، گفت: باید صداقت دعوی این افراد را با شاخص های حضرت امام بسنجیم.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی افزود: شاخص های حضرت امام(ره) حمایت از مظلومان و محرومان جامعه، استکبارستیزی و مقابله با دشمن است، با این شاخص ها می توان میزان صداقت افراد و احزاب را درباره  پیروی از خط امام (ره) سنجید و عملکردشان را قضاوت کرد.

 

وی در بیان مواضع انقلابی حضرت امام(ره) به صراحت گفتار ایشان اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در هر امری رضایت پروردگار عالم را مد نظر قرا می دادند و در این باره از کسی ابایی نداشتند.

 

حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به جریان حکم اعدام سلمان رشدی ملعون درباره صراحت کلام حضرت امام، افزود: مردم دنیا به یقین دیدند که امام در کلام خود صراحت دارد و اگر چیزی را برای خود تکلیف بداند حتما آن را مطرح می کند و تغییر موضع نمی دهد./936/302/ب2

ارسال نظرات