۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۱۴۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

شهدای مدافع حرم حافظ حریم اسلام و اهل بیت هستند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدای مدافع حرم به دفاع از حرم و فرهنگ قرآن و عترت برخاستند، گفت: امروز این افتخار برای سرداران و سربازان انقلاب اسلامی وجود دارد که هم از حرم و هم از تفکر و فرهنگ قرآن و عترت دفاع کنند.
تشییع شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام روح الله ترابی نسب، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در یادواره شهدای مدافع حرم مازندرانی با محوریت شهید محمود رادمهر در ساری با بیان این که ملت ایران همیشه در صحنه است، افزود: این انقلاب اسلامی بود که ملت ایران را نجات داد و امروز در صدد نجات ملت‌های دیگر و مستضعفین عالم است.

 

وی با انتقاد از کسانی که می گویند چرا جوانان ما باید به سوریه بروند، تصریح کرد: حق و باطل تا ابد ادامه دارد و این شهدا در امتداد خط شهدای کربلا هستند و این جایگاه به‌راحتی به دست نمی‌آید و رسیدن به مقام شهادت نتیجه ایستادگی، شجاعت و دشمن شناسی است و برای شناخت حق از باطل بصیرت لازم است، شهدای مدافع حرم زیبا تشخیص دادند که امروز صحنه نبرد در عراق و سوریه و اقصی نقاط جهان اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که انقلاب اسلامی ما امتداد انقلاب عاشورا است امروز وقتی دشمنان، حرم حضرت زینب(س) را مورد تهدید قرار دادند جوانان غیور مازندرانی هم وارد عرصه شده و از مازندران تا خان‌طومان پرچم امام حسین(ع) را افراشته کردند.

 

وی با تاکید به اینکه امروز دشمن قصد نفوذ در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اداره کشور، علمی و اقتصادی را دارد، ادامه داد: در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همه باید به صحنه بیاییم و با روحیه و تفکر انقلابی حرکت کنیم تا کاستی‌هایی موجود با حرکت جهادی رفع شود.

 


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم، برای احیای اسلام و عزت امت اسلامی، دفاع از ارزش‌های اسلامی و عتبات عالیات و حرم مطهر حضرت زینب(س) و دفاع از مقدسات، با ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(ع) و کلنا عباسک یا زینب(س) وارد این میدان شده‌اند.

 

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم، وارد میدان پرخطر جهاد شده‌اند که این میدان حیات بخش، عزت آفرین و فوزی عظیم است و آنها همه خطرات این مسیر را بر راحتی و عافیت طلبی ترجیح دادند، خاطرنشان کرد: حضور داوطلبانه و با اخلاص شهدای مدافع حرم در جبهه حق علیه باطل سبب شده که آنها به نماد ایمان، تقوا، عشق به قرآن، عترت و اهل بیت (ع) در زمانه ما تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام ترابی نسب با بیان این که مدافعان حرم در واقع مدافع دین اسلام هستند و برای دفاع از اسلام ناب، قرآن و اهل بیت(ع) عازم عراق و سوریه شدند، افزود: دفاع از حریم اهل بیت(ع) بسیار مهم تر از حرم آن بزرگواران است و شهدای مدافع حرم در واقع از حریم اهل بیت(ع) دفاع می کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق مقابل تکفیری ها داعش مقاومت نمی کردند باید امروز در همدان و کرمانشاه با دشمنان می جنگیدیم، اظهار داشت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون مجاهدت های همین رزمندگان اسلام است.

 

وی تصریح کرد: امروز دشمن با تمام قوا قصد نابودی و ریشه کن کردن اسلام را دارد و جوانان انقلابی با تمام قوا در برابر آنها ایستاده اند و با تاسی به بانوی صبر و استقامت از حریم ولایت دفاع می کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که استکبار با ایجاد گروه های تروریستی تلاش می کند وجهه اسلام ناب را در جهان خدشه دار کند، ادامه داد: اگر شهدای مدافع حرم در عراق و سوریه به دفاع از دین خدا نمی پرداختند، امروز شاهد جنگ در تمامی بلاد اسلامی بودیم.

 

حجت الاسلام ترابی نسب با تأکید بر این که شهدای مدافع حرم مایه افتخار مسلمانان هستند ادامه داد: آنها به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) لبیک گفته اند و به همین دلیل خداوند آن ها را با شهدای مظلوم کربلا محشور خواهد کرد.

 

وی شهداي مدافع حرم را الگوي عملي و علمي تبعيت از ولايت دانست و بيان کرد: اين جان‌فشاني‌ها و ايثارگري‌ها از سوي جوانان اين مرز و بوم نشان از محبت اهل بيت (ع) در دل و جان اين شهدا دارد و علت کينه و دشمني دشمنان اسلام و نظام اسلامي بخاطر اين محبت عاشقانه و خالصانه است.

 

حجت الاسلام ترابی نسب با بیان این که شهدای مدافع حرم به دفاع از حرم و فرهنگ قرآن و عترت برخاستند، گفت: امروز این افتخار برای سرداران و سربازان انقلاب اسلامی وجود دارد که هم از حرم و هم از تفکر و فرهنگ قرآن و عترت دفاع کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: اگر خون این شهدا نبود مطمئن باشید استکبار به همه اهداف خودش در خاورمیانه رسیده بود چرا که آن ها تنها به همان کشورها بسنده نمی کردند. 

 

وی ادامه داد: شهیدان همواره با خدای خودشان معامله کردند اما امروز شاهد هستیم که آثار و برکات شهدای مدافعان حرم ابعاد مختلف پیدا کرده و حتی در حوزه مسایل انسانی، آزادگی، فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) و حفظ تمامیت اماکن متبرکه نیز این آثار و برکات دیده می شود. نعمت امنیت در کشور به برکت خون شهدا به دست آمده است.

 

حجت الاسلام ترابی نسب به تبیین تاثیرات شهدای مدافع حرم در حوزه امنیت داخلی پرداخت و گفت: در اطراف ایران با وجود اینکه برخی کشورها در سلطه استکبار هستند اما وضع امنیتی مناسبی ندارند، اما با این وجود در کشور ما امنیت کامل برقرار است؛ برکت امنیت، نعمت بزرگی است و ما زمانی قدر این نعمت را می دانیم که نا امنی وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گفتار، رفتار، بینش، اخلاق، ولایت‌پذیری باید از شهدا پیروی کنیم، افزود: در زندگی باید هدف ما خدمت‌رسانی به انسان‌ها و جلب رضایت خداوند باشد.

 

مسؤول فرهنگی قرارگاه خاتم‌الاوصیا مازندران با اشاره به اینکه کوچک‌ترین سخنان رهبری برخورد سخت و خشن و لرزه بر اندام آل‌سعود انداخت، ادامه داد: دشمنان از ولایت‌فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران هراس دارند./202/950/ب1

ارسال نظرات