۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۲۸۵۸۳
معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

پذیرش ۳۳۴ داوطلب لرستانی در آزمون کتبی حوزه های علمیه

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان از قبولی 334 نفر از متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: پذیرفته شدگان در مرحله اختبار و تثبیت شرکت می کنند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 671 نفر از داوطلبان لرستانی در دو حوزه امتحانی خرم آباد و بروجرد برای ورود به مدارس علمیه استان با هم به رقابلت پرداختند.

 

وی افزود: از این تعداد 334 داوطلب لرستانی موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی ورود به حوزه های علمیه استان شدند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به شرکت پذیرفته شدگان در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت، عنوان داشت: این دوره آموزشی از سوی مدارس برگزار می شود و داوطلبان با شرایط مدارس علمیه و دروس پایه آشنا می شوند.

 

وی با اشاره به این که برخی از داوطلبان در دوره اختبار و تثبیت انصراف می دهند و یا از سوی مدارس پذیرفته نمی شوند، خاطرنشان کرد: پس از پایان این دوره آموزشی داوطلبان در مصاحبه حضوری شرکت می کنند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: دوره یک ماهه اختبار و تثبیت پس از ماه مبارک رمضان در همه مدارس علمیه استان برگزار می شود.

 

تحصیل یک هزار و 350 طلبه در مدارس علمیه لرستان

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه استان در سطح یک، دو و سطح سه، اظهار داشت: افزون بر این که همه مدارس در سطح یک فعالیت می کنند، مدارس علمیه بروجرد، کوهدشت، نورآباد و مدرسه علمیه کمالیه و امیرالمؤمنین(ع) خرم آباد در سطح دو و سه نیز فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به آمادگی مدارس علمیه استان برای پذیرش 300 طلبه نوورود در سال تحصیلی جدید، ابراز امیدواری کرد که همه پذیرفته شدگان در مراحل پذیرش موفق به گذراندن این دوره ها شده و جذب مدارس علمیه استان شوند./9459/302/ب2

ارسال نظرات