۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۰۰۶
نماینده ولی فقیه در عراق:

قدرت ایران حاصل دستگیری از مستضعفان و ایستادگی مقابل ظالمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که عزت ملت ها در گرو ایستادگی ومقاومت است، گفت: حتی اگر سوریه همین فردا سقوط کند باز هم از آن دفاع می کنیم چرا که آن ها به خاطر حمایت از انقلاب ما هدف دشمن قرار گرفته اند نه برای به اصطلاح آزادی که مهاجمان از آن دم می زنند.
ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق شب گذشته در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) در خیمة الانتظار  با بیان این که برپایی این خیمه، حاکی از وفاداری، مقاومت و پافشاری بر مسأله ظهور حجت حق است، به آیات و روایات درباره ظهور اشاره و تصریح کرد: در آیه پنجم سوره مبارکه قصص، فعل «نریدُ» به صورت مضارع استفاده شده است، نشانه استمرار اراده الهی مبنی بر پیشوایی مؤمنان در زمین و برپایی حکومت حق در هر زمانی است.

 

عزت در گرو ایستادگی است

وی افزود: این که این آیه پس از اشاره به سرکشی فرعون به عنوان نماد استکبار، زیاده خواهی و زورگویی آمده است، تأکید می کند چنان که در طی تاریخ نیز تاکنون بارها شاهد بوده ایم، هر ملتی در هر جای جهان و هر زمانی در راه خدا قیام و ایستادگی کند، خدا به آن ها عزت می دهد و اگر عقب نشینی کنند خوار و ذلیل می شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به گلایه امیرمؤمنان علی(ع) از بی وفایی و عدم اطاعت یارانشان در نهج البلاغه، گفت: ایشان می فرمایند به خدا سوگند ملتی که بی حرکت بنشیند تا دشمن در خانه او بیاید و آنگاه با او بجنگد، خوار و ذلیل خواهد شد؛ این سنت الهی است.

 

امام زمان(عج) وقتی ظهور می کنند که اهمیت حکومت حق را دریافته و اهل عقب نشینی نباشیم

نماینده ولی فقیه در عراق خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) وقتی ظهور می کنند که مردم آماده باشند و اهل عقب نشینی نباشند و اهمیت حکومت حق را دریافته باشند؛ این خود ما هستیم که قابلیت ظهور را پیدا نکرده وخود را محروم کرده ایم وگرنه خداوند فیض خود را نسبت به بندگان هیچ گاه دریغ نمی کند.

 

انتظار صحیح، عمل کردن و تلاش در راستای زمینه سازی ظهور است

وی افزود: برخی تصور می کنند انتظار یعنی دست کشیدن از تلاش تا زمان ظهور امام اما این انتظار نیست بلکه یأس و انفعال است؛ انتظار صحیح که به فرموده پیامبر(ص)، بالاترین اعمال امت است، عمل کردن و تلاش در راستای زمینه سازی ظهور است. مانند باغداری که بذری می کارد وبه آن رسیدگی می کند تا ثمر می دهد اما کسی که بذری نکاشته نمی تواند در انتظار ثمری باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که انتظار در حیطه فردی شامل پاک کردن دل از زنگار گناهان و رذایل و در عرصه اجتماعی، تلاش برای رفع ظلم و راضی نبودن به بقای باطل است، تصریح کرد: امام وقتی ظهور می کنند که برای عرضه اسلام حقیقی تلاش کنیم.

 

وی در پاسخ این پرسش که آیا حوادث دنیا و منطقه مقدمه ظهور است یا نه؟ یادآور شد: این حرکت شتابان تغییر و تغیّر جوامع، طی سنوات اخیر خصوصا پس از انقلاب اسلامی طبیعی نیست و سرعت تنها محدود به زمینه تکنولوژی ها نبوده و عرصه فکر و اندیشه و مسائل سیاسی تاریخی را هم در برگرفته است.

 

امروز جایگاه ایران تثبیت و سردمداران استکبار بی آبرو شده اند

نماینده اسبق ولی فقیه در سوریه گفت: در گذشته مهم ترین تعیین کننده در جوامع، پادشاهان بودند اما امروز مردم نقش اول را دارند از همین رو مستکبران برای فریب مردم، ادعای دموکراسی می کنند تا آن ها را با خود همراه کنند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی امروز توانسته جایگاه خود را در دنیا ثابت کند؛ می توان گفت بخشی از وعده خدا در آیه پنجم سوره قصص تعبیر شده است چرا که ملت ایران ملتی تحت استعمار اجانب بود و جرأت حرکت نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی امروز قوی و توانمند شده تا حدی که نقش تعیین کننده دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که امروز امریکا واقعا به دست و پا افتاده و سردمداران استکبار نزد مردم بی آبرو شده اند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بدون وابستگی به قدرت های مادی و تنها با اتکا به خداوند متعال توانسته است در سخت ترین شرایط خود را تثبیت کند در حالی که در ابتدا استقلال و عدم وابستگی به نظر خیلی ها محال می آمد.

 

ابرقدرت شدن ایران حاصل دستگیری از مستضعفان و ایستادگی مقابل ظالمان است

نماینده ولی فقیه در عراق با اشاره به این که در دنیای امروز، ایران یک طرف در جبهه حق و امریکا و مزدورانش در طرف دیگر در جبهه باطل صف آرایی دارند، افزود: بسیاری، ایران را به ابرقدرت تعبیر می کنند اما باید توجه داشت که قدرت ما مانند غرب، مبتنی بر ظلم و جور و استیلا و استکبار نیست بلکه بر اساس دستگیری از مستضعفان وایستادگی مقابل ظالمان و زیاده خواهان حاصل شده است.

 

حتی اگر سوریه فردا سقوط کند باز هم از حمایتمان دست نمی کشیم

وی درباره ضرورت حمایت از سوریه خاطرنشان کرد: حتی برخی افراد متدین در اوایل جنگ سوریه مدام نگران بودند که چرا رهبری از سوریه دفاع می کنند؟ اگر سوریه ساقط شود، آبروی ما می رود. اما برایشان شرح دادیم که حتی اگر سوریه همین فردا هم سقوط کند باز باید از ان دفاع کنیم چرا که آن ها به خاطر حمایت از انقلاب ما هدف دشمن قرار گرفته اند نه برای به اصطلاح آزادی که مهاجمان از آن دم می زنند.

 

کشورهای عربی برای لشکرکشی های به اصطلاح آزادیخواهانه غرب سزاوارترند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: اگر جنگ سوریه برای ترویج آزادی بود، امروز کشورهایی مانند قطر و عربستان که حکومت ها و قوانین قرون وسطایی بر آن ها حاکم است، برای این لشکرکشی آزادیخواهانه بسیار سزاوارتر بودند.

 

وی با اشاره به پیروزی های جبهه حق در یمن و عراق و گسترش مبارزان مسلمان در عربستان، بحرین و کویت، گفت: این ملت ها مصداق این آیه شریفه هستند که فرمود اگر به آن ها بگویی دنیا علیه شما قیام کرده است، نه تنها نمی ترسند بلکه بر ایمانشان افزوده می شود./201/930/ب1

ارسال نظرات