۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۷۱۳
رحیم پور ازغدی:

عدالت بدون شهادت تحقق نمی یابد/ مدافعان حرم مدافع فرهنگ اصیل انسانی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره این که مدافع حرم، مدافع سیره اهل بیت است، گفت: حرم، زیارت، توسل و شفاعت وسیله است و هدف توحید و عدالت است و همه اهل بیت(ع) خود را برای تحقق توحید و عدالت و رشد انسان فدا کرده اند.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در همایش اهل بیت(ع)، جوانان و نهضت محرومین در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم رضوی، به مدافعان حرم، جوانان و نقش آن ها در شکل گیری انقلاب جهانی و اهتمام اهل بیت(ع) در رسیدگی به محرومان اشاره کرد.

 

جوانان، فرماندهان و یاران اصلی در انقلاب جهانی هستند


وی به روایتی از حضور جوانان در انقلاب جهانی ولی عصر (عج) اشاره و ابراز کرد: فرماندهان و یاران اصلی در انقلاب جهانی جوانان هستند که این کمترین بشارت به جوانان در نهضت آزادی بخش است.


رحیم پور ازغدی به نبرد جهانی در شکل گیری انقلاب جهانی اشاره و بیان کرد: در روایات آمده است که 6 تا 8 ماه نبرد جهانی طول می کشد که مجاهدان رهایی بخش و سربازانی که در تشکلیل حکومت اسلامی در خدمت ولی عصر هستند در این مدت حتی فرصت در آوردن پوتین های خود را ندارند.


عدالت بدون درگیری و شهید دادن تحقق نمی یابد


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که عدالت بدون درگیری و شهید دادن تحقق نمی یابد، تأکید کرد: اگر قرار بود عدالت بدون درگیری اتفاق افتد در زمان پیامبران رخ می داد در حالی که بر پیامبر اکرم(ص) برای تحقق عدالت بیش از 80 جنگ تحمیل شد.


وی افزود: حضرت حجت(عج) عدالت را در سراسر جهان حاکم می کند بنابراین تمام حکام در برابر ایشان و عدالت می ایستند و درگیری و هزینه هایی را به ایشان تحمیل کرده و جهاد در همه ابعاد شکل می گیرد.
 

رحیم پور ازغدی به دو بعد شخصیتی ولی عصر در برخورد با مردم اشاره و بیان کرد: براساس تعالیم و سنت الهی زبان گفتگو و محبت و زبان مقابله با ستمگران دو بعد شخصیتی ولی عصر است که با همه بشریت با محبت گفتگو می کند و با ستمگران نیز مقابله می کند.
 

اهل بیت(ع) به جهاد فرهنگی تأکید داشتند
 

این استاد دانشگاه در ادامه به جهاد فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن می فرماید: «آن ها که آگاهی و معرفت دارند نسبت به سایر جوامع مسؤولند و باید پاسخگو باشند.»


وی به تأکید پیامبر اکرم(ص) به جهاد فرهنگی اشاره و ابراز کرد: پیامبر می فرماید: «هر شخصی که آگاهی داشته باشد اما احساس مسؤولیت نمی کند، برنامه فرهنگی انجام نمی‌دهد و در برابر مسائل جامعه موضع گیری نمی کند، در قیامت با افسار آتشین دهانشان افسار می شود.»
 

رحیم پور ازغدی به تأکید امیرالمومنین(ع) به جهاد فرهنگی اشاره و بیان کرد: ایشان تأکید داشتند که اندیشمندان و مسؤولان فرهنگی باید خود را درگیر مسائل فرهنگی کنند و راه درگیری با جهل علم است که باید آگاهانه و علمی با انحرافات فرهنگی مبارزه کرد.
 

کسانی که آگاهی و معرفت دارند نسبت به سایر جوامع مسؤولند
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر کسی عالم است باید به منافع جامعه بیندیشد، مشکلات مادی و معنوی جامعه را حل کند و فعالیت هایش خدامحور و خلق خواهانه باشد که در این صورت جهاد فرهنگی انجام داده است.


وی با بیان این که هر کسی در هر عرصه ای نسبت به حق و باطل بی تفاوت باشد، دیوث است، گفت: جامعه، حکومت و نظام جمهوری اسلامی پر از دیوث است، کسانی هستند که متجاهر و یا متظاهر انقلابی هستند که می خواهند احترام دینی داشته باشند اما وقتی دین به خطر افتاد، بی تفاوت هستند.
 

رحیم پور ازغدی افزود: منظور از دین این است که به همراه استدلال و فهم و معرفت باشد و دینی که شعور دینی در آن نباشد هیچ خیری در آن نیست.


نشانه مؤمن عشق و خدمت به مردم است
 

این استاد دانشگاه در ادامه به انسان دوستی و خدمت به مستضعفان اشاره و ابراز کرد: پیامبر اکرم چنان خدمت به خلق می کرد که خود را فراموش کرده بود و علامت مؤمن را عشق و خدمت به مردم بیان می کرد.


وی با بیان این که اطاعت خدا و خدمت به محرومین از هم جدا نشدنی هستند، تصریح کرد: اهل بیت(ع) به ما آموختند که مؤمن حقیقی خدا را از انسان جدا نمی کند.
 

مدافع حرم مدافع فرهنگ اصیل انسانی هستند
 

رحیم پور ازغدی با اشاره این که مدافع حرم، مدافع سیره اهل بیت است، مدافع حرم مدافع ساختمان و مرز نیست، گفت: مدافع حرم مدافع فرهنگ اصیل انسانی هستند که اهل بیت(ع) و حافضان قرآن بیان کرده کرده اند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تخریب حرم را تخریب فرهنگی بیان و اظهار کرد: حرم، زیارت، توسل و شفاعت وسیله است و هدف توحید و عدالت است و همه اهل بیت(ع) خود را برای تحقق توحید و عدالت و رشد انسان فدا کرده اند.


وی با بیان این که ما در برا بر خون شهیدان مسؤول هستیم، گفت: باید از هر دانایی و قدرت در جهت اعتلای جامعه بکوشیم./201/1310/ب1

ارسال نظرات