۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۳۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیت یکی از عناصر اصلی مولد فرهنگ در جامعه اسلامی است به‌گونه‌ای که عمده ارزش‌ها و هنجارها از طریق روحانیان به جامعه تزریق می‌شود.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ استان، با اشاره به برگزاری آزمون سطح‌بندی تبلیغی روحانیان از سوی نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ اسلام همواره جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته اما امروز این نقش و رسالت با توجه به هجمه‌ها و شبهات دشمنان علیه دین اسلام دوچندان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ایران اسلامی روحانیت همیشه عنصر اصلی مولد فرهنگ بوده است، اضافه کرد: اگر توجه داشته باشیم می‌بینیم که عمده ارزش‌ها و هنجارهای موجود در جامعه از طریق روحانیان به جامعه تزریق شده و سپس به شکل فرهنگ عامه مردم درآمده است.

 

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: گفتار، رفتار و کردار روحانیان و علمای دینی در طول تاریخ همیشه محل اعتماد و حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و اقشار مختلف مردم با نگاه به قول و فعل علما و روحانیان، رفتار می‌کردند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این ارتباط عمیق، وسیع و تاریخی بین اقشار مختلف مردم و روحانیان ایجاب می‌کند که ما اکنون نیز از همه ظرفیت‌های علما و روحانیان در راستای ترویج، تعمیق و تقویت بیش از پیش فرهنگ و آموزه‌های دینی در جامعه بهره‌مند شویم.

 

وی با بیان اینکه سطح‌بندی علمی و عملی روحانیان تبلیغی نیز با همین هدف انجام می‌شود، اضافه کرد: در این آزمون مواردی چون فن خطابه، بیان احکام، تصحیح قرائت نماز، مرثیه‌خوانی و قرائت قرآن مورد سنجش قرار گرفته و روحانیان بر اساس نتایج به‌دست‌آمده سطح‌بندی می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت روحانیان در مناسبت‌های مختلف، اظهار کرد: اعیاد و مناسبت‌های مذهبی، فرصت مناسبی هستند تا روحانیان با استفاده از آن‌ها اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع، خلاقانه و تأثیرگذار فرهنگی و مذهبی در مساجد و اماکن مذهبی کنند و از این طریق جوانان و نوجوانان را بیش از گذشته به مساجد جذب کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اعیاد و مناسبت‌های ماه شعبان، بر استفاده از ظرفیت این ایام تأکید کرد و گفت: یکی از روش‌های جذب جوانان و نوجوانان به مساجد واگذاری مسؤولیت کارها و برنامه‌های فرهنگی این مناسبت‌ها به آن‌ها است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی با اعطای هدیه و طراحی و برگزاری برنامه‌های خلاقانه و جذاب از دیگر راه‌های جذب بیشتر اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد است، خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه کار برنامه‌ریزی و اجرا به خوبی صورت گیرد، جذب نسل‌های جدید به مساجد و اماکن مذهبی در طول سال تداوم خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه نیمه شعبان و حضور باشکوه جوانان و نوجوانان در جشن میلاد امام زمان (عج) می‌تواند الگوی مناسبی در این راستا باشد، اضافه کرد: باید در برنامه‌های این ماه ابعاد اخلاقی و شخصیتی و فضیلت‌های ائمه اطهار (ع) در قالب برنامه‌های مفرح و سخنرانی‌های پرشور و شعور برای مردم بازگو شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه ماه شعبان یکی از سه ماه‌ با فضیلت سال است، افزود: باید تلاش کنیم در این ماه خود را به خداوند نزدیک‌تر کرده و با پاک شدن در چشمه‌سار این ماه، برای ورود به ماه مبارک رمضان، حضور بر پای سفره الهی و حرکت به سمت کمال مهیا شویم./202/9314/ب1

ارسال نظرات