۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۲۷۱۸۶
مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

معرفی و تبیین شخصیت شهدای اطلاعات ضروری است

مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به کم کاری های صورت گرفته در حوزه هنر، نمایش و فیلم در بیان رشادت های واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی دوران دفاع مقدس، گفت: معرفی این شهدا و تبیین شخصیت آنها ضروری است.
سردار باقرزاده

سردار محمد باقرزاده، مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که در اسلام و گفتار بزرگان دین شناخت، معرفت، آگاهی و اطلاعات مقدم بر هر امری است، گفت: جنگ امری مهم و سرنوشت ساز که بدون شناخت پیروزی در آن ممکن نیست.

 

مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که شناخت دشمن، تجهیزات و نفرات آن مقدم بر هر امری که در دوران جنگ تحمیلی به بهترین شکل ممکن صورت گرفت، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی این اقدامات با شهامت، شجاعت خاص، هوشیاری و ذکاوت رزمندگان انجام می شد و بزرگانی نظیر شهید حسن باقری به عنوان پایه گذار واحد اطلاعات و عملیات در کنار مردان ارتشی و عزیزانی از خوزستان این مسؤولیت را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

 

سردارباقرزاده با بیان این که شناسایی مسیر عملیات های دشمن و تسهیل در مسیر حرکت رزمندگان از جمله اقدامات مهم واحدهای اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس بود، اظهارداشت: این اقدامات تأثیر بسیار مهمی در تصمیم گیری، پیشرفت رزمندگان و پیروزی در عملیات ها مختلف داشت.

 

این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: این گونه اقدامات در حوزه اطلاعات عملیات را تجزیه، ترکیب و استنتاج می نامند و در آن با تهیه اخبار پراکنده و ترکیب با اخبار و اطلاعات سابق به نتیجه گیری دست می یافتند و براساس آن اقدام می کردند.

 

وی تصریح کرد: برای اجرای عملیات های شناسایی به افراد توانمند و باشهامت نیاز بود و رزمندگان واحدهای اطلاعات و عملیات برای شناسایی مناطق میدانی دشمن تا دل دشمن نفوذ می کردند.

 

مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که در حوزه هنر، نمایش و فیلم کشوری شاید کمتر به رشادت های واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی دوران دفاع مقدس پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در معرفی افراد گمنام این حوزه و یادواره شهدای اطلاعات کم کاری کرده ایم و شناخت این شخصیت ها اهیمت زیادی دارد و کار بیشتری مورد نیاز است./9456/302/ب2

ارسال نظرات