۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۲۷۰۴۵
امام جمعه بستان آباد:

رسالت حوزه های علمیه مقابله با مظاهر اسلام آمریکایی و جاهلیت توسعه یافته است

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر مقابله با جاهلیت مدرن و تضعیف بنیاد های آن، گفت: این مقابله بر عهده حوزه های علمیه است؛ حوزه های علمیه باید با مظاهر اسلام آمریکایی و جاهلیت توسعه یافته با آگاهی و شناخت بایستند و اسلام ناب محمدی که سعادت بشر در گرو آن است را ترویج دهند.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه دنیای امروز اسیر جاهلیت مدرن است، اظهار داشت: وظیفه اصلی نهاد های فرهنگی و حوزه های علمیه مقابله با این جاهلیت مدرن و مقابله با ریشه های شبهات است.

 

وی ظلم و ستم به محرومان را مصداق بارز جاهلیت در دنیای مدرن امروز خواند و خاطرنشان کرد: کسانی که گمان می کنند که دوران جاهلیت به سر آمده است سخت در اشتباه هستند، جاهلیت در جهان امروز با ساختار و صورتی مدرن پا به عرصه گذاشته است.

 

امام جمعه بستان آباد با بیان اینکه دوران برده داری به شکل مدرن آن ظهور پیدا کرده است، تصریح کرد: دین اسلام ، در علم و عمل برای براندازی نظام بردگی اقدام نمود، ولی کسانی که شعار براندازی «برده داری قدیم » را مطرح ساختند، « برده داری مدرن » را در قرن اخیر به اجرا درآوردند.

 

وی ایجاد گروه های تکفیری را نقشه شوم آمریکا و متحدانش برای تخریب چهره اسلام عنوان کرد و گفت: آمریکا از طرفی از داعش حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی می کند و در مقابل داعیه مبارزه با تروریسم را دارد، این تضاد تنها از یک شیطان بر می آید.

 

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: این یک تناقض آشکار است و همه دنیا می دانند که اراده آمریکا برای مقابله با داعش جدی نیست و می خواهند با این کار اسلام و تعالیم اسلامی را در جهان منفور کنند و چهره اسلام را در جهان خراب کرده و صورتی زشت از آن به مردم جهان عرضه کنند.

 

وی دلیل مخالفت استکبار جهانی با ایران اسلامی را همین صداقت و حمایت از مظلوم دانست و ابراز داشت: ایران نقشه شوم استکبار را دریافت و در جریان حاکمیت ظلم و طاغوت بین الملل هضم نشد و در برابر اراده سلطه استکبار جهانی ایستاد و مقابله کرد.

 

امام جمعه بستان آباد خاطرنشان کرد: ما امروز باید این امنیت و استقلال کشور را قدر بدانیم که در منطقه ناامن خاور میانه تنها کشور با امنیت و اقتدار ایران اسلامی است و این امنیت را مرهون ولایت فقیه و روحیه مقاومت و ایستادگی بدانیم.

 

وی با تأکید بر مقابله با جاهلیت مدرن و تضعیف بنیاد های آن، بیان داشت: این مقابله بر عهده حوزه های علمیه است، حوزه های علمیه باید با مظاهر اسلام آمریکایی، جاهلیت توسعه یافته با آگاهی و شناخت بایستند و اسلام ناب محمدی که سعادت بشر در گرو آن است را ترویج دهند./854/302/ب2

ارسال نظرات