۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۹۳۸
امام جمعه اهر:

گفتمان سازی دین در مدارس با هدف ترویج آموزه های اسلامی انجام گیرد

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر گفتمان سازی در مدارس دانش آموزش، گفت: اگر زکات و خمس به‌ طور جدی جمع‌آوری و به‌درستی هزینه شود، فقر در جامعه ریشه‌کن خواهد شد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ظرفیت امر زکات در رفع مشکلات اجتماعی و فقر در جامعه، اظهار داشت: اکنون با مشکل ازدواج دختران و پسران مواجه هستیم که در این زمینه برای تأمین جهیزیه‌های نوعروسان نیازمند ستاد تسهیل ازدواج هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 85 مورد جهیزیه برای راهی شدن نوعروسان بی‌بضاعت در شهرستان اهر تأمین و واگذار شده است، افزود: اگر پرداخت زکات از سوی مردم به جایگاه اصلی خود دست یابد قطعاً می‌توان در امر ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه‌ ها قدم‌های ارزشمندی را برداشت، زکات در پروژه‌های عمرانی همچون احداث مساجد، پل، اشتغال‌ زایی و مسکن‌ سازی نیز قابل‌ استفاده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه تصریح کرد: چنانچه بتوانیم به نحو شایسته‌ ای در فرهنگ‌ سازی و ترویج زکات مؤثر واقع شویم و زکات جمع‌ آوری‌شده را با تایید مراجع ذی‌ربط در مسائل اشتغال‌ زایی نیز استفاده کنیم مشکلات حال حاضر در این عرصه از بین خواهد رفت.

 

وی مسأله تبلیغ را در فرهنگ‌ سازی و ترویج پرداخت زکات مؤثر دانست و عنوان کرد: تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات در مدارس  بین دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد که اداره تبلیغات اسلامی می‌تواند در گفتمان‌های دینی که در مدارس از سوی روحانیان برگزار می‌کند، مسأله زکات را نیز  در کنار نماز، روزه، امر به‌ معروف و نهی از منکر و سایر مسائل دینی به دانش آموزان آموزش دهد.

 

امام‌جمعه اهر یکی از کارهای اساسی که باید شورای زکات شهرستان انجام دهد را فعالیت‌ های فرهنگی عنوان کرد و گفت: امضای تفاهم‌نامه بین شورای اقامه نماز، ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر و شورای زکات شهرستان می‌تواند در بهبود فعالیت‌های فرهنگی در امر زکات مؤثر باشد همکاری این سه ستاد و آموزش‌وپرورش می‌تواند به ایجاد یک گفتمان دینی در مدارس شهرستان منجر شود.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده در پایان انتقال آموزه‌های دینی به نسل‌های آینده را ضروری دانست و ابراز داشت: هرگونه کار فرهنگی و فعالیت‌های مرتبط دینی در زمینه زکات و سایر انواع سرمایه‌گذاری ها برای آینده و نسل‌های آینده می‌باشد که باید همواره مدنظر باشد./854/303/ب2

ارسال نظرات