۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۲۶۵۶۳
آيت الله نمازي:

هرملتي در تأمين نان شب خود نيازمند بيگانگان باشد، ذليل و تسليم است

نماينده ولي فقيه دركاشان با تأكيد بر اين كه هرملتي كه در تأمين نان شب خود نيازمند بيگانگان باشد، ذليل و تسليم خواهد شد، گفت: برنامه و تفكر جمهوري اسلامي ايران، صادرات گندم و مواد غذايي به كشورهاي اسلامي بود، اما امروز نه تنها اين سياست محقق نشده است، بلكه وارد كننده گندم از كشورهاي بيگانه هستيم.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان يكي از اجزای تأثيرگذار در اقتصاد مقاومتي را جديت و تلاش دولت و وزارت جهاد كشاورزي در حمايت از كشاورزان براي رسيدن به خود كفايي در توليد مايحتاج مواد غذايي اعلام كرد.

 

وي با اشاره به اينكه امام خميني(ره) حدود 40 سال قبل در نجف هنگامي‌كه بحث حكومت اسلامي را مطرح كرد، دوستان امام معتقد بودند با تشكيل حكومت اسلامي بايد به لحاظ توليد مواد غذايي به قدري توانمند باشيم كه بتوانيم نيازهاي همه كشورهاي اسلامي را تأمين كنيم گفت: اين هدف تاكنون محقق نشده است و اين  ضعف بزرگي است  كه هنوز بايد نيازمند واردات مواد غذايي از خارج كشور باشيم.

 

آيت الله نمازي با تأكيد بر اين كه هر ملتي كه در تأمين نان شب خود نيازمند بيگانگان باشد، ذليل و تسليم خواهد شد، گفت: كشورهاي صنعتي جهان، روسيه، آمريكا، آلمان و ديگر كشورهاي غربي، تنها در زمينه توليدات نظامي توانمند نيستند بلكه در عرصه توليدات كشاورزي نيز صادركننده هستند.

 

به گفته وي، روسيه سالانه 23 ميليون و 500 هزار تن گندم و آمريكا سالانه 21 ميليون و 800 هزار تن گندم به كشورهاي جهان صادر مي كنند، اما ايران وارد كننده گندم ازكشورهاي سوئيس ، امارات، آلمان، تركيه، هلند و استراليا است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: برنامه و تفكر جمهوري اسلامي ايران، صادرات گندم و مواد غذايي به كشورهاي اسلامي بود، اما امروز نه تنها اين سياست محقق نشده است، بلكه وارد كننده گندم از كشورهاي بيگانه هستيم و سالانه بالغ بر 6 ميليون و 720 هزار تن گندم به ارزش 2ميليارد و 289 ميليون دلار وارد كشور مي شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد براي اجراي طرح اقتصاد مقاومتي در كشور، گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد طرح رهبر معظم انقلاب را  كه طرحي كاملا علمي و كارشناسي شده است و آيات و روايات نيز دلالت برآن دارد را اجرايي و از ورود كالاهاي غير ضروري جلوگيري كند تا در توليد مايحتاج مواد غذايي خودكفا شود.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه، در برخي از رسانه ها  آمده است جمهوري اسلامي ايران رتبه اول لوزام آرايشي جهان را به خود اختصاص داده است، گفت: چه ضرورتي است كه لوازم آرايشي وارد كشور شود و مرزهاي كشور به روي كالاهاي قاچاق باز باشد، از اين رو اقتصاد مقاومتي بدون اجراي اركان و اجزاي آن امكان پذيرنيست.

 

آل سعود طي دو يا سه سال آينده به طور كامل ورشكسته خواهد شد

نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين به تحولات جهاني و جهان اسلام و منطقه نيز اشاره كرد و با بيان اينكه براساس اسناد منتشر شده سلمان بن عبدالعزيز پادشان عربستان در انتخابات سال گذشته اسرائيل 80 ميليون دلار به ستاد انتخاباتي نتانياهو نخست وزير اسرائيل كمك كرده است، گفت: سرمايه هاي كشورهاي اسلامي به جاي اينكه براي مسلمانان جهان هزينه شود در اسرائيل براي تبليغات نخست وزير رژيم صهيونيستي هزينه مي شود.

 

آيت الله نمازي يادآور شد: پادشاهان آل سعود در دستيابي به اهداف خود از طريق آمريكا مأيوس شده است و به اين نتيجه رسيده است اكنون كه عربستان و آل سعود روابط حسنه اي با يكديگر دارند از صهيونيست ها و كابينه اسرائيل بخواهند بين عربستان و آمريكا واسطه گري كند.

 

به گفته وي، يك كارشناس غربي پيش‌بيني كرده است آل سعود طي دو  يا سه سال آينده به طور كامل ورشكسته خواهد شد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: يك ژنرال بازنشسته آمريكايي فاش كرده است، آمريكا داعش را براي مقابله با حزب الله لبنان تأسيس كرده است.

 

وي با اشاره به پاسخ كوبنده ارتش مقاوم سوريه به جنايات داعش و تكفيري ها در شهرخان طومان سوريه، گفت: ارتش مقاوم سوريه 500 تروريست تكفيري و داعش را بمباران و به هلاكت رسانيد و هواپيماهاي ارتش سوريه نيز طي 24 ساعت گذشته 90 بار مواضع داعش را بمباران كردند.

 

اختلافات براي كشور سم است

وي با اشاره به ديدار فرماندهان و مسؤولان نيروي انتظامي با رهبر معظم انقلاب، فرمايشات و تدابير معظم له را استراتژيك، محوري و مهم دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار گفت، اختلافات براي كشور سم است از اين رو دشمن در تلاش است تا دو جريان را براي ايجاد اختلاف دركشور پشتيباني كند، چرا كه ايجاد دو جرياني و دو قطبي و دو فرقه اي شدن از ضربه هاي مهلكي است كه دشمن  به دنبال آن است.

 

وي افزود: اختلافات براي كشور سم است و كشور ما تحمل اختلاف را ندارد و نبايد با يكديگر اختلاف و دعوا داشته باشيم، چرا كه همان دشمني دشمنان براي ما كافي و نبايداختلافات داخلي به آن اضافه شود.  

 

به گفته وي، گروه ها و احزاب و تشكل هاي سياسي اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، جبهه پايداري و ديگر تشكل هاي سياسي نبايد وسيله اي براي ايجاد اختلاف در بين مسؤولان و مردم باشند.

 

آيت الله نمازي گفت: رهبر معظم در اين ديدار گفت، امنيت، موضوعي درجه يك است و بدون امنيت زندگي روزمره مردم و فعاليت هاي علمي، دانشگاهي، اقتصادي و اداره كشور امكان پذير نيست.

 

وي افزود: اعتياد، شرارت ها و هنجارشكني‌ها موجب تهديد امنيت جسمي، جاني و اخلاقي جامعه مي شود و لازمه سلامت نيروي انتظامي، وجود نظارت همه جانيه و دقيق است و نظام  اسلامي به پشتوانه ملت بيني دشمنان را به خاك ماليده است و تلاش و سعي دشمنان نيز بر ايجاد اختلاف، نا اميدي و بد بيني در كشور است.

 

همان گونه كه امام حسين(ع) خود را فداي اسلام كرد سپاه پاسداران هم  خود را فداي انقلاب كرد

نماينده ولي  فقيه در كاشان همچنين با تبريك اعياد شعبانيه، ماه شعبان را ماه نبوت و امامت دانست و گفت: پيامبر اكرم فرمود ماه شعبان ماه من است، از اين رو ماه شعبان ماه بزرگي است و اعمال فراواني دارد و شعبان ماه روزه است به طوري كه اميرمومنان(ع) مي فرمايد، از زماني كه پيامبر اكرم(ص) اعلام كرد اين ماه را روزه بگيريد، من تا پايان عمر اين ماه را روزه گرفته و خواهم گرفت و روزه ماه شعبان  را به ماه رمضان متصل مي كنم.

 

آيت الله نمازي از ماه شعبان به عنوان ماه صدقه، استغفار و مناجات و خلوت با خدا نام برد و با تأكيد بر اينكه مناجات شعبانيه را از دست ندهيد گفت: ماه شعبان ماه استغفار است و خداوند استغفار بندگانش را خيلي دوست دارد.

 

آيت الله نمازي با اشاره به نامگذاري روز پاسدار درسومين روز از ماه شعبان گفت: همانگونه كه امام حسين(ع) خود را فداي اسلام و قرآن كرد، سپاه پاسداران نيز در انقلاب اسلامي خود را فداي جمهوري اسلامي كرد و در جنگ ها و توطئه ها و در برابر استكبار جهاني با اقتدار ايستاد./1307/201/ب2

ارسال نظرات