۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۴۲۶۰۶۳
با حضور ‌آیت الله سبحانی؛

94 نفر از طلاب سفیران هدایت قم معمم شدند

همزمان با شام ولادت با برکت امام حسین(ع) 94 نفر از طلاب سفیران هدایت قم به دست حضرت آیت الله سبحانی و با حضور حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور معمم شدند.
عمامه گذاری مراسم عمامه گذاری طلاب در روز مبعث پیامبر اعظم(ص) مراسم عمامه گذاری طلاب در روز مبعث پیامبر اعظم(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با شام ولادت با برکت امام حسین(ع) 94 نفر از طلاب سفیران هدایت قم به دست حضرت آیت الله سبحانی و با حضور حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور معمم شدند.

 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عباس سلمه ای مدیر سفیران هدایت قم با گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: تعداد سفیران هدایت در کل کشور 112 مدرسه است.

 

وی افزود: طلبه های مشغول درس در این مجموعه ها 606 هزار 623 نفر هستند، فارغ التحصیلان سفیران هدایت نیز 3 هزار و 209 نفر هستند که در مجموع 9 و 832 نفر در این حوزه ای که امسال 17 بهار از سن آن می گذرد مشغول تحصیل و تبلیغ هستند.

 

وی با اشاره به ویژگی های سفیران هدایت ادامه داد: یکی از نکات برجسته سفیران های کشور این است که افرادی که این مراکزآموزشی تحصیل می کنند، اشخاص ولایی، دارای بصیرت و مشتاق تبلیغ دین الهی و پوشیدن لباس روحانیت هستند.

 

سپس حضرت آیت الله سبحانی به روایتی از پیامبر گرامی اسلامی خطاب به امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند که اگر یک نفر از گمراهی نجات داده شود از همه دنیا برتر و بهتر است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دنیای امروز دنیای تبلیغات بوده و جنگ ها سرد شده است، اظهار داشت: تبلیغات وسیع از طریق ماهواره ها و غیر از آن وارد خانه ها شده است و ما نیز باید پیام های خود را در خانه های آنان عرضه کنیم.

 

وی ادامه داد: از همان راهی که دشمن بچه ها و جوانان را گمراه می کند بایدجلوی گمراه شدن جوانان و جامعه را گرفت، فرهنگ مادر مسائل است که به وسیله آن می تواند جامعه را هدایت کرد از این رو باید به آن توجه شود؛ باید فرهنگ مردم را در دست گرفت تا آن ها را از گمراهی باز بداریم؛ خوشبخانه شورای مدیریت حدود 20 سال است که این واحد تخصصی تبلیغ راه اندازی کرده است.

 

این مرجع تقلید عنوان کرد: در تمام دنیا آرامش است اما تمام دعواها و جنگ ها در خاورمیانه و منطقه های شیعه نشین همانند لبنان، عراق و سوریه است چون دشمن می داند تنها دینی که قابل عرضه و عقلانی است تشیع محسوب می شود، از این رو با عناوین گوناگون جلوی تبلیغات شیعه را می گیرند اما خوشبختانه در حال گسترش است.

 

در ادامه برنامه حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به سفیر اخیر خود به جنوب کشور افزود: بنده اخیرا از جنوب آمدم و در جزیره قشم و بندر لنگه مجموعه سفیران هدایت وجود دارد، در بندر لنگه در 150 کیلومترمسافت یک روحانی بیشتر وجود نداشت که گاهی یک نفر دیگر او را کمک می کرد.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه با بیان این که امروز به برکت سفیران هدایت در تمام روستاها، ادارات و مدارس روحانی حضور دارد و فعالیت می کند، اظهار داشت: این در حالی است که شیعه در آنجا مظلوم بود.

 

وی ادامه داد: کار سفیران مصداق بارز رسیدگی به ایتام آل محمد(ص) است، یکی از تأثیرات سفیران هدایت آن منطقه این بود که یکی از مبلغان 60 نفر از اهل سنت آنجا را مستبصر کرده و یکی دیگر از طلاب و مبلغان 20 نفر را مستبصر کرده است که به بندر خمیر مربوط می شود.

 

حجت الاسلام نبوی عنوان کرد: پس از این که سفیران هدایت در قشم تأسیس شد الحمدلله حتی در تمام پایانه ها و مدارس روحانیان سفیران هدایت حضور فعال دارند و در بسیاری از جلسات شیعه و سنی با یکدیگر شرکت می کنند، حقیقتا وقتی این خبرها را می شنویم خستگی از تن ما خارج می شود؛ خوشبختانه مدارس امین بسیار در آن مناطق جواب داده و برکات بسیاری بر آن مترتب است.

 

گفتنی است، طلاب قبل از معمم شدن با قرائت عهدنامه ای تأکید کردند که برای اعتلای اسلام و تشیع تلاش کرده و در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات