۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۲۵۶۸۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تأکید کرد؛

لزوم تدوین طرح جامع برای ارائه راهکارهای روشنگری در دفاع از اسلام

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ثمرات پی بردن بشر به اسرار بعثت در سطح جهانی گفت: باید در مقیاس جهانی و متناسب با فرهنگ و دهکده جهانی راهکاری هایی داشته باشیم و و این مسأله، نیاز به یک گروه پژوهشی دقیقی دارد که با در نظر گرفتن تحلیلی از شرایط و پذیرش جهان اسلام، طرحی را تدوین کنند.
اسلام ناب

حجت الاسلام والمسلمین سیدتقی حسینی شاهرودی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به جایگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) به لحاظ این که اشرف مخلوقات است و دین اسلام کامل ترین دین و همچنین آخرین پیامبر است و خلافت تامه دارد و ضمن این که انبیا جایگاه خود را دارند، اما به نحوی در ذل هدایت و دستگیری و امامت پیامبر اسلام(ص) قرار دارند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به جهان شمول بودن اسلام اظهار داشت: پبامبر گرامی اسلام(ص) مظهر خلافت تامه است، به این معنا که هدایت دیگر انبیا در باطن عالم در ذل عنایت آن حضرت بوده است؛ با توجه به این که دین اسلام برای امت خاصی نیست و دیگر انبیا گاهی مخاطبشان مخاطب خاص و یک منطقه جغرافیایی بوده است، اما پیامبر(ص) آخرین دین را آوردند که جهان شمول است و نهایت دین پیامبر(ص) توسط فرزندشان تحقق عینی پیدا خواهد کرد و همه ادیان مخاطب اسلام هستند و اسلام و پیامبر اکرم(ص) قابل مقایسه با دیگر ادیان و انبیا نیست.

 

این کارشناس دینی با اشاره به مقام و منزلت پیامبر گرامی اسلام(ص) تصریح کرد: نمی توان گفت که مثل حضرت و دیگر انبیا، مثل استاد و شاگرد است، چرا که شاگرد کامل پیامبر اکرم(ص) و آیه عظمای الهی، حضرت علی(ع) بود و همه انبیا به آن مرتبه هدایت و خلافتی که خدا به آنها عطا کرده بود، توسل به نام پیامبر(ص) و تمسک به یاد ایشان و همچنین ولایت به دین اسلام و انتظار کشیدنشان برای دین اسلام بوده اند.

 

وی افزود: بشارت دین اسلام توسط تمامی انبیا به مردم، تکمیل دین آنها بوده و دین پیامبر(ص) است که اخلاق و نیازهای بشر را کامل می کند؛ طبق روایات، هر چه تمامی انبیا الهی داشته اند، پیامبر گرامی اسلام(ص) همه را به صورت یکجا داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی به بیان پیشنهادی در روشنگری عمومی در دفاع از اسلام پرداخت و گفت: باید در مقیاس جهانی و متناسب با فرهنگ و دهکده جهانی راهکاری هایی داشته باشیم و همچنین در بین الادیانی و بین الامذاهب نیز راهکاری دیگری را داشت که باید ادبیات این راهکارها متفاوت باشد؛ باید راهکارها بنیادین باشد، به، به این معنا که برای طولانی مدت و کوتاه مدت راهکارهایی را مد نظر قرار دهیم که اینها در طرح جامعی که یکدیگر را نقض نکنند، آماده شود و این مسأله، نیاز به یک گروه پژوهشی دقیقی دارد که با در نظر گرفتن تحلیلی از شرایط و پذیرش جهان اسلام، طرحی را تدوین کنند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم درباره ثمرات پی بردن بشر به اسرار بعثت در سطح جهانی گفت: تمام گرفتاری های بشر به خاطر غفلت و حجابی بوده که به وجود آورده است و حاکمیت و استکبار جهانی را به دست گرفته اند که انسان ستیز و سلطه گر است؛ بر این اساس حزب ابلیس هستند و به همین نسبتی که گرفتار این عداوت و غفلت شده است، از ذکر خدا غافل شده اند.

 

وی اعراض پیام انبیا را علت تمام مشکلات بشر دانست و اظهار داشت: اگر بشر بفهمند که تمام مشکلاتش به این خاطر است که پیام انبیا را اعراض کرده است و اگر بداند هدف از بعثت، محبت گستری به انسان است و عبودیت زمینه قرب را فراهم می کند و اگر این بعثت فراگیر شود، رحمت فراگیر می شود و این معیشت بشری اصلاح خوهد شد و دنیا بهشت گونه می شود./822/ت302/س

ارسال نظرات