۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۲۴۶۹۳
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی:

ذائقه مردم در مصرف کالا غربی شده است/ اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به فرهنگ سازی نیاز دارد

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت ذائقه مردم را در سال‌های گذشته متمایل به کالاهای غربی توصیف کرد و گفت: جنگ نرم باعث شده است که مردم به کالاهای خارجی متمایل شوند و بی کیفیتی کالا این ذهنیت تغییر یافته را تثبیت می‌کند.
اقتدار ملی محمدباقر خراسانی

محمد باقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: بخشی از اقتصاد مقاومتی اتکا به داشته‌های بالفعل است، برای اینکه داشته‌های بالقوه را به بالفعل کنیم باید اقدامات خاصی انجام دهیم.

 

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت ادامه داد: در پروژه جنگ نرم ذائقه زندگی ما تغییر پیدا کرده و از سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک زندگی غربی تغییر جهت داده است؛ قطعاً ملزومات مربوط به این سبک زندگی نیز نسبت به ده سال پیش تغییر یافته و شاهد مسابقه‌ای در خانواده‌های ایرانی حتی متدینین در گرایش بیشتر به مصرف محصولات خارجی بوده‌ایم.

 

خراسانی با تأکید دوباره بر تغییر ذائقه ایرانیان در مصرف کالاهای خوش آب و رنگ‌تر ابراز داشت: تمام محصولاتی که در بازار وجود دارد دارای نمونه داخلی نیز هست اما مسأله این است که باید مردم دارای فرهنگی باشند که با مصرف کالای داخلی به وجد بیایند و احساس غرور کنند.

 

وی تصریح کرد: اقدام در زمینه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور به همراه فرهنگ سازی باید به صورت همزمان شروع شود؛ کسانی هم که به دنبال اسلام، ایران و ایران اسلامی هستند باید همت و اقدام عملی داشته باشند و فرمایش رهبر معظم انقلاب را به عنوان راهگشای حرکت خود مورد استفاده قرار دهند.

 

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت ابراز داشت: برای فرهنگ سازی باید چند اقدام صورت گیرد؛ اول اینکه خودمان به این باور برسیم که باید این تغییر ایجاد شود؛ دوم اینکه این ذهنیت در بین جامعه ما عوض شود و همه به این نکته اذعان داشته باشند که کالای داخلی هم دارای کیفیت است.

 

خراسانی اظهار کرد: رسانه‌های ملی، مکتوب و مجازی باید وارد عرصه شوند و شبهه‌ای که در بین مردم کالای ایرانی را ناقص و کالای خارجی را درست می‌پندارد را از بین ببرند؛ سیستم آموزشی و اداری کشور نیز می‌تواند با ورود به این عرصه فرهنگی مردم را به سوی مصرف کالاهای داخلی ترغیب کنند.

 

وی با اشاره به مصرف کالاهای خارجی در اداره‌ها و سازمان‌ها، آن‌ها را درس مشقی برای مردم تلقی کرد و گفت: برای تغییر ذهنیت مردم یک برنامه‌ریزی منسجم باید انجام شود؛ رسانه، آموزش، نخبگان فرهنگی و آموزشی باید وارد این عرصه شوند و حتی این مطالب باید در متون درسی ما ورود پیدا کند و از طرف دیگر برخی از دغدغه‌های جامعه با ارتقاء بخش کیفی حل شود و به مردم گزارش دهیم که این ارتقاء را داشته‌ایم.

 

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت تصریح کرد: بخشی از فضای جنگ نرم باعث تغییر ذهنیت مردم می‌شود و در ادامه بی انضباطی در تولید باعث تثبیت این ذهنیت خواهد شد؛ این تغییر در دیدگاه مردم باعث شده که در دورترین نقاط کشور کالاهای خارجی را بهتر از کالاهای ایرانی بدانند.

 

خراسانی در پایان با اشاره دوباره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: متأسفانه همیشه بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب رسانه‌ها تا مدتی به صورت شعاری با سخنان ایشان برخورد می‌کنند و مطالبی را نشر می‌دهند اما بنده امیدوارم روزی فرا رسد که علاوه بر اینکه رسانه‌ها به صورت جدی وارد مطالبه‌گری می‌شوند دولت‌ها نیز از هفته بعد وارد عمل شوند./836/ت302/ج1

ارسال نظرات