۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۶۱۴
وزیر فرهنگ و ارشاد:

درهای نمایشگاه به روی هر کتابی باز نیست/ عرضه کتاب‌های خارجی مورد حمایت است

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان این‌که درهای نمایشگاه به روی هر کتابی باز نیست، گفت: کتاب‌های نمایشگاه با رویکرد علمی و استاندارد مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و عرضه کتاب‌های خارجی مورد حمایت است.
علی جنتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب که در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد، گفت: امیدواریم که نمایشگاه کتاب در سال جاری ارزش‌های ماندگاری از خود نشان داده و به خوبی برگزار شود.

 

وی افزود: انتقال نمایشگاه کتاب از مصلی تهران به شهر آفتاب کار دشواری بود اگر چه به همت شهرداری تهران در همکاری با ما این اتفاق رخ داد شاید کاستی‌هایی وجود داشته باشد که به مرور برطرف خواهد شد.

 

جنتی با اشاره به رویکرد جدید نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری، عنوان کرد: واگذاری امور اجرایی به تشکل‌های صنفی نشر، ایجاد تسهیلات رفاهی برای بازدیدکنندگان و افزایش بعد علمی نمایشگاه از جمله اقدامات مورد تاکید در این دوره از نمایشگاه کتاب بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: درهای نمایشگاه به روی هر کتابی باز نیست بلکه کتاب‌ها با رویکرد علمی و استاندارد مورد ارزیابی دقیق قرار گرفتند، امروز ما کتاب‌خانه‌های خود را با آثار روز دنیا غنی‌سازی می‌کنیم و عرضه کتاب‌های خارجی مورد حمایت است.

 

وی ابراز کرد: در بخش بین‌الملل که از مهم ترین بخش‌های نمایشگاه است، 160 هزار عنوان کتاب قرار دارد که 42 هزار عنوان آن عربی و 118 هزار عنوان آن انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ... است.

 

جنتی در پایان خاطرنشان کرد: برپایی بخش بین‌الملل نمایشگاه بیشتر مربوط به سه سال اخیر است که در سال جاری نیز کشور ایتالیا به عنوان مهمان در آن حضور خواهد داشت./202/807/ب1

ارسال نظرات