۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۲۴۶۱۲
کارشناس مسائل سیاسی:

عمل به وعده های انتخاباتی اولویت نمایندگان منتخب باشد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که مردم پیگیری خواسته های خود را نمایندگان منتخب انتظار دارند، گفت: عمل به وعده های انتخاباتی و تلاش برای رفع کمبودها و محرومیت های استان اولویت کاری نمایندگان منتخب باشد.
 مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی با حضور در برنامه « قضایا و آراء » که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که انتخابات در نظام اسلامی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) بر نقش انتخابات و انتخاب مردم در تعیین سرنوشت خود بسیار اصرار ورزیدند.

 

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: انتخابات نعمتی الهی است که سبب می شود تا مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و منتخبان ملت در فرصت داده شده باید به وعده های خود عمل کنند که در غیر این صورت افراد دیگری را  انتخاب خواهند شد.

 

سعیداوی در ادامه با اشاره به آیه «ان الله یأمرکم ان تؤدوا الامانات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل » ابراز داشت: انتخابات، امانتی است که مردم با انتخاب نماینده موردنظر خود به عنوان مسؤول انتظاراتی از او خواهند داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور کمرنگ مردم کشورهای جهان در انتخابات، گفت: حضور پرشور ملت ایران نقش مهم و اساسی در تعیین سرنوشت کشور دارد و با آگاهی از تأثیرگذاری خود در امور داخلی پای صندوق های رأی حاضر می شود.

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حضور آزادانه و غیرتحمیلی از ویژگی های بارز انتخابات در نظام اسلامی است و پایبندی به انقلاب اسلامی و آرمان های آن از جمله ویژگی های نماینده منتخب مردم که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

 

سعیداوی اظهار داشت: تعهد، تخصص و استفاده از مشاوران متخصص از ویژگی های نماینده منتخب که مطالبه خواسته ها و توقعات مردم و عمل به شعارات و وعده های انتخاباتی اولویت فعالیت نمایندگان است.

 

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن از سوی نهادهای مربوطه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 

وی با اشاره به وجود 18 نماینده منتخب خوزستان در مجلس شورای اسلامی و لزوم اتحاد آنها در مطالبه حقوق و نیازهای مردم استان، گفت: این تعداد نماینده توانایی استیضاح و عزل وزیران را دارند؛ در حالی که چنین تعداد در بسیاری از استان ها دیده نمی شود.

 

سعیداوی با ابراز تأسف از این که با وجود فراوانی منابع طبیعی و نیروی کار آماده، اتحاد و فعالیتی از نمایندگان خوزستان برای مطالبه حقوق مردم استان مشاهده نمی شود، تصریح کرد: مردم استان انتظار برآورده شدن نیازها و نقش فعال و اساسی نمایندگان 2 مجلس را با توجه به جایگاه اجتماعی و سیاسی دارند./9456/203/ب2

ارسال نظرات