۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۲۴۲۲۱
قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد؛

روسیه مهمان ویژه نمایشگاه کتاب امسال

قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در حوزه محتوایی و بین الملل امسال کشور روسیه مهمان ویژه است، این بخش به عنوان یک جز مهم نمایشگاه در حال جا افتادن است.
شهرام نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ظهر امروز در نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در شهر آفتاب برگزار می‌شود با اشاره به اینکه زمان برای ساخت شهر آفتاب زمان کمی بوده است اظهار داشت: در این زمینه چه مدیران اجرایی و چه تشکیلاتی کار بزرگی انجام داده‌اند و در اصل در مدت دو ماه گذشته یک مدیریت جهادی و غیر قابل توصیف شبانه‌روزی صورت گرفته است پس طبیعی است که برای اولین بار نواقصی دارد.

 

وی با بیان اینکه دسترسی به شهر آفتاب مهم‌ترین موضوع است خاطرنشان کرد: با افتتاح به موقع مترو شهر آفتاب مشکلات حمل و نقل تا حدود زیادی مرتفع گردید، از سوی دیگر مشکلات گردش مسیر خودروها در اطراف نمایشگاه به شکل قابل توجهی برطرف شده است.

 

شهرام‌نیا در ادامه افزود: ما به 4صورت دسترسی عموم را امکان‌پذیر ساختیم، ابتدا خط مترو1 تهران از شمال به جنوب، 15خط ویژه اتوبوس، ترمینال مخصوص تاکسی و در آخر مسیرهای اختصاصی برای ماشین‌های شخصی که بدون دادن عوارضی خود را به این نمایشگاه برسانند.

 

قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به نوع بنا شهرآفتاب یادآور شد: در حدود 45هزار متر فضای مسقف طراحی شده است، 65هزار متر سازه‌های موقتی است که به امکانات رفاهی مجهز گردیده و همچنین تجهیزات خنک کننده می‌باشد که نسبت به مصلی بهبود چشمگیری داشته است.

 

وی ادامه داد: در حوزه محتوایی و بین الملل کشور روسیه مهمان ویژه است که این بخش به عنوان یک جز مهم نمایشگاه در حال جا افتادن است، در سال گذشته طبق تفاهم‌نامه‌ای که در مسکو امضا شد مقرر گردید به نسبت فضای رایگان که به ایران در روسیه داده شد در ایران نیز همین فضا به روس‌ها تعلق گیرد.

 

شهرام‌نیا با اشاره به بخش بازار جهانی کتاب در بخش بین الملل تاکید داشت: امسال برای مهمان ویژه سال گذشته یعنی عمان و مهمان سال آینده ایتالیا برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است، در این بخش امسال 120هزار کتاب لاتین ثبت شده است و کتاب یک و نیم دلاری تا هشتاد هزار یورویی که قرآن است موجود است.

 

وی در پایان گفت: در بخش بین الملل تصور بر رونق زیاد و قابل توجه است، امسال همچنین مراکز خبری خوبی را فراهم کرده‌ایم و جایگاه خبرنگارها هم در سالن‌ها و هم در پارکینگ بسیار مناسب است./816/202/ب3

 

 

 

 

 

ارسال نظرات