۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۲۳۷۸۷
آیت‌الله خاتمی:

مذاکره ذره ای از دشمنی آمریکا کم نکرد/ ایران به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از اول پیروزی انقلاب تا کنون در هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دو طرفه نشده است، گفت: نه آنگونه عمل کنیم که برجام از انقلاب اسلامی هم مهم تر شود و نه به گونه ای که بگوییم کشور از دست رفت؛ مگر می شود با داشتن رهبری هشیار، بیدار مانند مقام معظم رهبری این حرف ها اتفاق بیفتد.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که دشمن از مقابله با انقلاب اسلامی در عرصه جنگ سخت ناامید است، گفت: آنان می دانند که از عهده این ملت برنمی آیند آنچنان که در هشت سال دفاع مقدس بر نمی آیند از این رو در جنگ نرم و مبارزه فرهنگی ورود کرده اند.

 

وی افزود: دشمنان در مبارزه فرهنگی می خواهند از درون یک ملت را پوک، بی محتوا و بی وفا کنند و این عرصه فرهنگی به ویژه در فضای مجازی، سایت ها، شبکه های بیگانه، رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب و در عرصه سینما و کتاب غوغا می کند و در واقع سلاح در جنگ نرم اینها است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رهبر معظم انقلاب سال 70 فرمودند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی، منتها آنچه برای ما ملموس است مسأله بی حجابی، بدحجابی و بدحجابی با آینده به سمت بی حجابی رفتن به صحن جامعه است، اظهار داشت: همه خواهند پذیرفت که نقش دشمن در این عرصه انکار نشدنی است.

 

وی تصریح کرد: دشمن ابتذال و هرزگی را می خواهد و تلاش می کند جوان آینده ساز جامعه را در این عرصه های فنا و نابودی غوطه بخورد و جوانی که به دنده عیاشی بیفتد دیگر نمی تواند در هیچ عرصه ای افتخار برای کشور بیافریند.

 

آیت‌ الله خاتمی با بیان این که ما نمی گوییم هرکسی که بد گشت چه پسر و چه دختر ضد انقلاب است، افزود: برخی از افرادی که ظاهری در شأن نظام ندارند اردوگاه دلشان نظام و انقلاب اسلامی است، اما این که توطئه دشمن در این کار است، کسی انکار نکند و راه حل آن نیز مصوبه سال 1386 شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

هر حرکت غیرقانونی مطلقا محکوم است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: 26 دستگاه باید پای کار بیایند که بیش از 310 ماده برای این دستگاه ها وظیفه تعیین کرده اند که نیروی انتظامی وارد انجام این وظیفه شده است.

 

وی ادامه داد: طرح امنیت اخلاقی اجتماعی مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر، اراذل و اوباش، سارقان کیف قاپ و زورگیر، مزاحمان نوامیس مردم، توزیع کنندگان مشروبات الکلی و امثال آن است، اما مبارزه با بی حجابی و بدحجابی به صورت مهربانانه و قانونمندارانه صورت می گیرد و تنها ضابطان قضایی نیروی انتظامی وارد این عرصه می شوند.

 

آیت الله خاتمی خطاب به فردی که مقاله علیه نیروی انتظامی می نویسد، با بیان این که نیروی انتظامی حافظ امنیت شما و خانواده شده است، گفت: تهرانی که در روز 15 میلیون نفر هستند و در شب 10 میلیون نفر زندگی می کنند، این امنیت ستودنی که در تهران هست کار عزیزان نیروی انتظامی است.

 

وی با بیان این که سه نفر از کادر نیروی انتظامی در خاش به شهادت رسیدند تا من و شما در امنیت باشیم، این چه ناسپاسی است که برخی می آیند با نامهربانی چنین اتهاماتی را به نیروی انتظامی می زنند، تأکید کرد: هر حرکت غیر قانونی مطلقا محکوم است.

 

تندروی دوطرفه در مسأله بر جام بی سابقه است

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود موضوع برجام را مطرح کرد و با بیان این که از اول پیروزی انقلاب تا اکنون در هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دو طرفه نشده است، اظهار داشت: یکی برجام را در صد سال اخیر موفقیت بی سابقه می داند حتی از انقلاب اسلامی و دیگری مخالفان برجام را از اسرائیل بدتر می خواند.

 

وی افزود: دیگری می گوید که مخالفان برجام مثل افراطی های آمریکا هستند و مخالفان را به صهیونیست ها تشبیه می کند و از طرف دیگر می گویند که خیانت شده است یا تعبیر باخت مطلق می کنند و یا این که کشور رفت؛ تعجب می کنم به کجا می رویم، آیا با این افراط و تفریط ها می خواهیم مسائل را تحلیل کنیم.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: شعار اعتدال همه جا خوب است اما هیچ کس اینجا سراغ اعتدال نمی آید؛ چه اشکالی دارد معتدل حرف بزنیم و بگویم برجام یک پدیده در سیاست خارجی ما به شمار می رود و مسؤولان محترم مخلصانه به انگیزه خدمت رفتند جلو، اما آمریکا بدعهدی می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری روی کاغذ می گوید با ایران معامله کنید و عملا مانع می شود و چه اشکالی دارد این قضاوت را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: نه آنگونه عمل کنیم که از انقلاب اسلامی هم مهم تر شود و نه به گونه ای که بگوییم کشور از دست رفت؛ مگر می شود با داشتن رهبری هشیار، بیدار مانند مقام معظم رهبری این حرف ها اتفاق بیفتد.

 

غارت پول ملت ایران نشانه بدعهدی و بی اعتباری آمریکا است

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به غارت کردن دو میلیارد دلار از سرمایه ملت ایران، آن را راهزنی و دزدی سر گردنه آمریکا خواند و ابراز کرد: آمریکایی ها دو میلیارد دلار پول ملت ایران را به بهانه حمله به پایگاه تفنگداران آمریکایی در لبنان غارت کردند و دولت آمریکا هم تأیید کرده است.

 

وی خطاب به دولتمردان آمریکا با بیان این که شما دروغ می گویید و اگر راست می گویید سند بیاورید، گفت: اگر متجاوزان شما به یک کشور دیگر رفتند و خود مردم به حسابشان رسیدند می خواهید پای ایران بگذارید؛ با این روندی که پیش می رود یک روز دادگاه های آمریکا تمام اموال ملت ایران را غارت می کنند و می گویند چرا شاه را بیرون کردید و انقلاب اسلامی را صورت دادید.

 

آیت الله خاتمی این حرکت را نشانه بدعهدی و بی اعتبار بودن آمریکا خواند و با تقدیر از رییس جمهور و دیگر مسؤولان به سبب موضع گیری مناسب گفت: موضع گیری رییس جمهور که گفتند این لقمه ای نیست که به این راحتی ها از حلقوم آمریکا پایین برود در شأن نظام اسلامی بود و زیربنای شعار مرگ بر آمریکا است که هنوز در کشور با شکوه طنین افکن است.

 

وی راهزنی آشکار آمریکا را مخالف با کل قوانین و مقررات بین المللی عنوان و تصریح کرد: معنای این راهزنی آن است که مذاکره آنها را به عقل نیاورده و حتی یک ذره از دشمنی آنان را کم نکرده و تنها مقاومت است که جواب این عهدشکنی ها را خواهد داد.

 

جنگ های عربستان سعودی به نیابت از اسرائیل است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره عربستان سعودی که خوش خدمتی اش را به رژیم صهیونیستی علنی کرده است، گفت: جنگ های اینها جنگ های نیابتی است و در هر کجای دنیا که یک عملیات تکفیری انجام می شود و افرادی کشته می شوند، آنجا جای پای ریال عربستان سعودی است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به شیطنت سعودی ها برای راه ندادن حجاج ایرانی در مراسم حج، اظهار داشت: مکه و مدینه دو شهر بین المللی جهان اسلام است و راه ندادن شما مصداق «سد عن سبیل الله است».

 

وی با بیان این که پرونده ننگین منای سال گذشته تا ابد از پیشانی حاکمان نالایق عربستان محو نخواهد شد، تأکید کرد: حرف ما یک کلمه است که ایران حج با امنیت و با عزت می خواهد و به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود و در خطبه دوم درباره مناسبت های این هفته یعنی چهاردهم اردیبهشت، 25 ماه رجب شهادت امام کاظم(ع)، 16 اردیبهشت ماه سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص)، 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، روز کار و کارگری، روز ملی خلیج فارس و مرحله دوم انتخابات مجلس سخنانی ایراد کرد.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که هیچ مکتبی به اندازه مکتب اسلام به کارگر شخصیت نداده است، تصریح کرد: در کجای دنیا شما سراغ دارید که رهبر یک جامعه بیاید دست کارگر را ببوسد؛ این فقط برای مکتب اسلام و خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) است که فرمودند «دست پینه بسته را خدا دوست دارد».

 

وی با بیان این که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی کارگران هستند ابراز امیدواری کرد که حق و حقوق این عزیزان به نحوی که شایسته است پرداخته شود و با سفارشی که مقام معظم رهبری برای به راه انداختن بنگاه های تولیدی تعطیل شده فرمودند، این خبر خوش را داشته باشیم که تعداد بیشتری از کارگران به کار مشغول شده اند./920/پ201/ج

ارسال نظرات