۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۲۳۶۵۳
استاد حوزه علمیه تبریز:

بهشتی شدن جامعه دغدغه حوزه انقلابی است

حجت الاسلام اصل نژاد گفت: یک روحانی و عالم انقلابی نمی خواهد خودش به تنهایی به بهشت برود و باید دیگران را نیز به بهشت برد، حوزه انقلابی نسبت به سعادت جامعه بی تفاوت نیست.
انقلاب اسلامی

حجت الاسلام سید ودود اصل‌نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که امام خمینی و مقام معظم رهبری بهترین الگوی انقلابی بودن حوزه هستند، گفت: باید برای شناساندن روحانی و حوزه انقلابی کار کنیم.

 

 وی با اشاره به جایگاه انقلابی حوزه های علمیه، ابراز داشت: برخی از روحیه انقلابی بی خبرند و تنها به درس می پردازند، غافل از آنکه اصل انقلاب به وسیله حوزه علمیه تعریف شد، به حرکت درآمد، پیروز شد و اکنون نیز به مسیر خود ادمه می دهد.

 

این استاد حوزه علمیه تبریز فهم کامل از واژه هایی مانند حوزه انقلابی و تمدن اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: انقلابی بودن یعنی اعتقاد به اسلامی که تمام ابعاد زندگی انسان را بیان می کند و روشن است که این دیدگاه تفاوت بسیاری با اسلام ارتجاعی که تنها با نگاه به امور شخصی و عبادی اسلام را تفسیر می کند، دارد.

 

وی در خصوص ویژگی حوزه انقلابی، گفت: حوزه انقلابی به بحث مفصلی نیاز دارد و مهم ترین بحث این است که باید از الگوهای دینی تبعیت کنیم. بهترین الگو برای حوزه و روحانی انقلابی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه با تاکید بر این‌که یک روحانی و عالم نمی خواهد خودش به تنهایی به بهشت برود و باید دیگران را نیز به بهشت برد گفت: تفکر حوزه و روحانی اصیل با تفکر آن عابدی که در یک گوشه عبادت می کند و تارک دنیا می شود تا در آخرت به بهشت برود، فرق می کند.

 

وی ادامه داد: ممکن است این عابد به بهشت هم برود، اما فقط خودش می رود، در حالی فردی مانند امام خمینی(ره) در میان جامعه می آید و یک ملت را با خودش به سوی رحمت الهی رهنمون می کند و این معنای انقلابی بودن حوزه و روحانی انقلابی است.

 

وی با تاکید بر اینکه منظور از زندگی کردن در بین مردم تنها حضور فیزیکی نیست گفت: یک روحانی در حالی که در کنار مردم زندگی می کند باید از درد دل مردم نیز آگاه باشد. شاید مردم به ظاهر از یک وضعیتی اعلام رضایت کنند، اما در دل با آن شرایط مشکل داشته باشند. بنابر این باید بین روحانی و مردم حضور جسم و جان همزمان برقرار باشد.

 

معاون تهذیب مدرسه طالبیه کار امام خمینی (ره) را احیای بخش عظیمی از دستورات اسلامی در ابعاد مختلف زندگی انسان دانست و گفت: با همین نگاه انقلابی، باید ابعاد تمدن اسلامی روشن شود،  مهمترین تفاوت میان تمدن غربی و تمدن اسلامی، تحول در بینش جامعه نسبت به زندگی و فرهنگ است./854/302/ب3

ارسال نظرات