۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۲۳۲۸۱
آيت الله دري نجف آبادي:

رسالت مهم روحانيان اشاعه سبك زندگي اسلامي است

آيت الله دري نجف آبادي با بیان این که روحانيان به عنوان مرجع فكري و جريان ساز، نقش محوري در انتقال مفاهيم گفتمان اقتصاد مقاومتي در جامعه بر عهده دارند، گفت: روحانيان بايد با مطالعه دقيق اهداف و مفاد اقتصاد مقاومتي، پيشنهادات سازنده و عملي را براي حساس سازي و اقدام بخش هاي مختلف مردمي داشته باشند و سهم خود را ادا كنند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز در جمع بانوان طلبه حوزه علميه امام صادق(ع) شهرك صنعتي اراك، بیان کرد: روحانیان با برنامه های پی در پی و اخلاق پسندیده در مسیر تشریح  آموزه های دین مبین اسلام در جامعه اسلامی گام بردارند.

 

توطئه دشمن در راستای جدایی مردم و روحانیت

آيت الله دري نجف آبادي با بیان این که پیوند عمیق مردم و جامعه روحانیت ناگسستنی است، گفت: دشمنان با انواع توطئه قصد دارند بین مردم و روحانیت جدایی بی‌اندازند، اما ملت موحد و مؤمن ایران اسلامی هر روز بیشتر از دیروز با قشر روحانیت ارتباط و تعامل برقرار می‌کنند.

 

نماينده ولي فقيه در استان مركزي اشاعه سبك زندگي اسلامي را از تكاليف مهم روحانيان دانست و اظهار داشت: روحانیان بايد شيوه هاي ساده زيستي، زهد، سبك زندگي ايراني و اسلامي را با استفاده از امكان ارتباطات چهره به چهره در بين مردم ببرند و اهميت آن را به موضوع روز در مباحث مردمي تبديل كنند.

 

نقش محوري روحانیان در گفتمان اقتصاد مقاومتي

امام جمعه اراک با اشاره به این که در زمان غیبت کبری علمای بزرگ اسلام وظیفه و رسالت مهمی را عهده‌دار هستند که باید منابع اسلامی نظیر قرآن و حدیث را تبیین و حوزه‌های علمیه را اداره کنند، گفت: تعلیم و تربیت شاگردان برجسته یکی از مهم‌ترین وظایف علمای دین است که متأسفانه با توجه به سلیقه‌های متفاوتی که در جامعه وجود داشته این موضوع عملی نشده است.

 

آيت الله دري نجف آبادي با بیان این که روحانيان به عنوان مرجع فكري و جريان ساز، نقش محوري در انتقال مفاهيم گفتمان اقتصاد مقاومتي در جامعه بر عهده دارند، گفت: روحانيان بايد با مطالعه دقيق اهداف و مفاد اقتصاد مقاومتي، پيشنهادات سازنده و عملي را براي حساس سازي و اقدام بخش هاي مختاف مردمي داشته باشند و سهم و دين خود را ادا كنند.

 

ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ارکان انقلاب

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با بیان این که روحانیان باید نظم در امور و رعایت اخلاق را سرلوحه کار قرار دهند، خاطر نشان کرد: اگر کسی درس بخواند اما نظم و اخلاق را رعایت نکند دچار مشکل می‌شود و به همین سبب امام خمینی(ره) همواره بر رعایت اخلاق تأکید داشتند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ارکان انقلاب است، خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه باید مبانی و اصول موجود پیرامون اصل مهم و مترقی ولایت فقیه را تبیین و به مردم معرفی کنند.

 

شایان ذکر است، بيش از 200 طلبه زن در حوزه علميه امام صادق(ع) شهرك صنعتي اراك تحصيل مي كنند و بيش از 3 هزار طلبه زن و مرد در 22 حوزه علميه در نقاط مختلف استان مركزي مشغول به تحصيل هستند./842/202/ب2

ارسال نظرات