۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۲۳۲۳۸
امام جمعه موقت کرمان:

اقتصاد مقاومتی باید گفتمان مردم شود

امام جمعه موقت کرمان با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی باید گفتمان مردم شود.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان با ذکر حدیثی از امام علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) در فرمایش خود علم را ارثیه باارزشی دانستند که بعد از فوت فرد همه افراد از آن بهره می‌بند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) ادب را زیوری نیکو، فکر و اندیشیدن را آیینه شفاف و عذرخواهی از دیگران نسبت به خطایی که از انسان سرمی‌زند هشداردهنده دلسوز عنوان کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان افزود: امام علی (ع) فرمودند از مودب بودن انسان همین کافی که آنچه را خودت دوست نداری برای دیگران هم دوست نداشته باش.

عرب‌پور با اشاره به برکات ماه رجب و ادعیه مختص این ماه عنوان کرد: در دعاهای ماه رجب اینکه انسان خود را در آغوش پروردگار ببیند و به آن تکیه کند، به صورت ویژه مطرح شده است.

امام جمعه موقت کرمان شعار سال را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: قطعا با نظرات و گفت‌و گوی اعضای شورای فرهنگ عمومی در این جهت کاری فرهنگ‌سازی است که در راستای تحقق منویات رهبری بهترین اقدام و کار فرهنگی را در این راستا انجام دهیم.

عرب‌پور ابراز داشت: بحث اقتصاد مقاومتی و طرح آن از سوی مقام معظم رهبری در راستای منظومه فکری معظم له و به عنوان یک مکتب مطرح است که در سایه آن مطمئنا باید به مسائل مهمتری در راستای تحقق تمدن اسلامی توجه داشته و قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بپذیریم که این یک مکتب فکری در تحقق تمدن اسلامی است و اقتصاد مقاومتی به عنوان بیمه کردن کشور از فتنه‌های دشمن است، مسئولیت ما خطیرتر و سنگین‌تر می‌شود و باید در این راستا جلساتی را وقف کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: هنوز حتی خواص ما بحث اقتصاد مقاومتی را به صورت کامل درک نکرده‌اند.

وی افزود: بدون اینکه بدانیم اقتصاد مقاومتی چیست و از چه منظری رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کردند، مصداق معین می‌کنیم و در نتیجه از اصل باز می‌مانیم.

عرب‌پور تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در راستای فرهنگ‌سازی باید قدم‌هایی بردارد و برای این مسئله باید فکرها را مدیریت کند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید گفتمان مردم شود، گفت: برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی باید فعالیت‌های تبیینی، تحلیلی، توجهی، تبلیغات میدانی داشته باشیم و از این طریق فرهنگ‌سازی کرده و به باور اقتصاد مقاومتی برسیم.

وی ادامه داد: اشکال این است که باور اقتصاد مقاومتی در ما وجود ندارد، لذا به آنچه می‌خواهیم نمی‌رسیم، برنامه حساب شده برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی تدوین شود.

عرب‌پور اضافه کرد: به سمت تولیدات فرهنگی برویم که این مسئله در راستای اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی می‌تواند باشد./922/101/ب3

ارسال نظرات