۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۲۲۹۰۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

زیربنای دینی و اعتقادی مردم به برکت وجود روحانیت محکم و استوار است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که زیربنای دینی و اعتقادی مردم به برکت وجود روحانیت محکم و استوار است، گفت: امنيت دینی و ارزشی حاکم بر جامعه امروز به دليل وجود روحانيت و مردم آگاه و با بصيرت است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مبلغان دینی شرق استان، گفت: با توجه به شرايط جامعه امروز و هجمه هاي دشمنان روحانيت بايد براي اشاعه دين هميشه فعال بوده و نگذارند نقش روحانيت در جامعه کمرنگ شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌که دعوت به سوي حق يکي از دغدغه هاي مهم علما و فقهای دینی در تاريخ بوده است، اظهار داشت: وقتي جامعه از مسير توحيدي خارج شود روحانيان تنها کساني هستند که بايد دفاع کنند.

 

وی نقش روحانيت در مسائل فرهنگي جامعه را بسيار مهم دانست و افزود: يکي از رسالت‌هاي اصلي روحانيت دعوت مردم به عبوديت است، چرا که امروزه مردم از نظر عبادت مشکلي ندارند، اما بايد روحانيت مسير عبادت را هموار کرده و از همان مسير مردم را به جاده عبوديت هدايت کنند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين‌که زيربناي عقايد ديني مردم در مناطق مختلف به برکت وجود روحانيان باتجربه در  محکم و استوار شده است، افزود: امنيت دینی و ارزشی حاکم بر جامعه امروز به دليل وجود روحانيت و مردم آگاه و با بصيرت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود سعادت و شقاوت هر جامعه‌اي را منوط به فرهنگ حاکم بر آن جامعه دانست و افزود: اگر در جامعه‌اي فرهنگ توحيدي جاري باشد سعادت مادي و معنوي آن تضمين مي‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ويژه بودن نقش روحانيت به عنوان مبلغان فرهنگ ديني در جامعه تاکيد کرد و گفت: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري عنصر اصلي مبلغ فرهنگ در جامعه روحانيان هستند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به احساس ضرورت مردم به حضور روحانيت در جامعه افزود: هنجارها و ارزش‌هاي تبليغ شده از سوی روحانيت در جامعه موجب سعادت هر جامعه مي‌شود.

 

وی روحانيت را مرزبان استقلال فرهنگ شيعه دانست و گفت: گسترش اين فرهنگ نيز بر عهده روحانيت است.

 

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به اشاعه شبهات دینی از سوی دشمنان در جامعه، افزود: روحانيت علاوه بر گسترش فرهنگ شيعه وظيفه مبارزه با اين شبهات دینی را نيز بر عهده دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ولايت فقيه را از جمله مهم‌ترين دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: ايفا كردن نقش روحانيان و حفاظت از انقلاب و فرهنگ مردم از وظايف روحانيت به شمار مي‌رود،‌ روحانيت آگاه و تأثير‌گذار در جامعه يک نعمت است و بايد در همه عرصه‌ها حضوري جدي و فعال داشته باشند.

 

وی با اشاره به اين که نقش روحانيت‌ در تاريخ اسلام همواره روشنگري و دعوت به احکام و دستورات ديني بوده و مرزبانان فرهنگ و انديشه هستند، بيان داشت: نقش و هدايت روحانيت به ويژه معمار كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني(ره) بر كسي پوشيده نيست، زيرا نقش يك رهبر اند‌يشمند و آينده‌نگر مي‌تواند تمام نقشه‌هاي مخالفان را از بين ببرد و براي رسيدن به پيروزي در ميان مردم دلگرمي ايجاد كند.

 

حجت الاسلام شکریان با تبيين توطئه‌هاي دشمنان عليه نظام اسلامي ايران، افزود: اين نظام مورد توجهات امام زمان(عج) و رهبري پيامبر‌گونه مقام معظم رهبري است و هيچ گزندي به آن نخواهد رسيد و ايران اسلامي با تدابير مقام معظم رهبري جايگاه تأثير گذاري در دنيا دارد و اين در حالي است که سردمداران دنياي غرب در بين ملت هاي خود از اعتبار اندکي برخوردارند./1317/202/ب2

ارسال نظرات