۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۲۶۰۸۱
استاد حوزه علمیه:

توسل به سیره امام علی هدایتگر و روشنگر مسیر بندگان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که فضایل اخلاقی امام علی در شمار نمی گنجد، گفت: توسل به سیره این امام معصوم هدایتگر و روشنگر مسیر بندگان به سوی خدای تعالی است.
جشن ولادت امام علي در مدرسه الزهرا صحنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام علی (ع) عصر امروز مراسمی با حضور مسؤولان حوزوی، طلاب خواهر و عموم بانوان شهرستان صحنه در مدرسه علمیه الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی استاد حوزه علمیه و از مبلغان اعزامی از قم با حضور در این مراسم ابراز داشت: فضایل اخلاقی امام علی (ع) در شمار نمی گنجد و توسل به سیره این امام معصوم هدایتگر و روشنگر مسیر بندگان به سوی خدای تعالی است.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در بسیاری از آیات قرآن کریم و روایات ویژگی های بارز اخلاقی امیرمؤمنان (ع) بیان شده است از جمله در آیه 55 سوره مائده که صراحتأ بر جانشینی امام علی (ع) به عنوان وصی و جانشین و امام بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) تأکید شده است.


مبلغ اعزامی از قم با بیان آیه تطهیر اظهار داشت: بر اساس این آیه شریفه، خداوند سبحان اهل بیت پیامبر اکرم (ص) را شایسته و طاهر قرار داده است که از لغزش و گناه به اذن پروردگار مصون هستند.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان داشت: امیرمؤمنان (ع) شخصیتی ممتاز بود که به سبب همین ویژگی های برجسته خداوند زادگاه ایشان را در کعبه قرار داد و نام آن حضرت را از نام خویش برگرفت.


حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: الطاف خداوند متعال در مقابل امام علی (ع) منحصر بفرد بوده و هیچ بنده ای چنین مورد لطف خداوند قرار نگرفته است و این امر بیانگر جایگاه و شأن والای امیرالمؤمنین (ع) در نزد خداوند است.


استاد حوزه علمیه ادامه داد: شایسته است که طلاب و مبلغان به بیان سیره امام علی (ع) پرداخته و معیارها و ملاک های دینداری از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام را برای مردم بیان کنند.


مبلغ اعزامی از قم در پایان گفت: امید است که همه مردم و به ویژه طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) مورد لطف خداوند متعال قرار گیرند و در ماه های مبارک جاری و پیش رو با تهذیب نفس و خودسازی در زمره پیروان راستین امام المتقین قرار گیرند./857/202/ب1

ارسال نظرات