۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۲۵۹۵۷
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان خبر داد؛

برگزاری چهارمین جشنواره سراسری امام المتقین در کانون های مساجد لرستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان از برگزاری چهارمین جشنواره سراسری امام المتقین(ع) همزمان با سراسر کشور از سوی دبیرخانه کانون های مساجد در استان خبر داد.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره امام المتقین(ع) به مناسبت ولادت باسعادت امام علی(ع) همزمان با سراسر کشوردر استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به حمایت ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور، افزود: این جشنواره از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان برای چهارمین سال، با قرائت زیارت امین الله برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان می توانند مراسم قرائت زیارت امین الله را در ایام منتسب به امام علی(ع) همچون روزهای ولادت، شهادت و عید سعید غدیر و روزهای یکشنبه که روز زیارتی حضرت است، در مساجد کشور برگزار کنند.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه سازی در جهت اندیشیدن نسل جوان در مفاهیم والای کتاب نهج البلاغه عنوان کرد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه تصریح کرد: آشنایی و شناخت با مفاهیم خطبه غدیر و زیارت امین الله از دیگر اهداف برگزاری جشنواره امام المتقین(ع) است.

 

وی با بیان این که امام علی(ع) الگوی انسان کامل برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان است و کتاب نهج البلاغه به عنوان یک نمودار جامع و کامل در پیشبرد اهداف فرد و جامعه است، افزود: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره شناخت بیشتر و عمیق حضرت علی(ع) با استفاده از نهج البلاغه است.

 

حجت الاسلام موسوی ترویج معارف علوی در حوزه های اعتقادی و عملی، آشنایی مخاطبان به ویژه نسل جوان با فضائل و مناقب امیرمؤمنان حضرت علی(ع) را از محورهای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 

وی گفت: در راستای برگزاری این جشنواره تلاش می‌شود جوانان با ابعاد سبک زندگی اسلامی و شاخصه های اقتصاد مقاومتی در نهج البلاغه آشنا شوند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره امام‌المتقین(ع)، تصریح کرد: کانون های مجری برگزاری قرائت زیارت امین‌الله به صورت هفتگی عدد 11091 و در مناسبت ها عدد 110563 را همراه با نام مسجد، کانون روستا و استان به سامانه 10008940661 ارسال نمایند./9459/203/ب2

ارسال نظرات