۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۳۲۵۹۰۹
مدیر حوزه علمیه کاشان:

عمل به دستورات اسلام در تمامی لحظات زندگی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان تطبیق دستورات دینی با زندگی را به عنوان یک اصل مهم با هدف داشتن یک زندگی الهی دانست و گفت: زندگی افرادی آسیب پذیر است که در آن رشد و کمال معنوی نبوده و با دستورات الهی هماهنگ نباشد.
حجت الاسلام منصور فرجي همايش فرهنگ علوي در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان سه شنبه شب در نخستین همایش فرهنگ علوی در فرهنگسرای المهدی (عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان بر ضرورت وجود خانواده های سالم برای داشتن  یک زندگی سالم در یک جامعه سالم تأکید کرد.

 

وی با اشاره به این که خانواده در یک جامعه به چهار دسته تقسیم بندی شده است، از خانواده متعالی، خانواده متعادل، خانواده متزلزل و خانواده متلاشی به عنوان تقسیم بندی خانواده در جامعه نام برد.

 

حجت الاسلام فرجی همچنین جامعه سالم را در گرو داشتن خانواده های سالم دانست و افزود: اگر خانواده را بتوان به لحاظ معنوی تکمیل کرد، می توان یک خانواده خوب و سالم داشت چرا که این خانواده زندگی و فرزندان خوب و سالمی را پرورش می دهد.

 

مدیرحوزه های علمیه کاشان، با بیان احادیثی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در زمینه همکاری و کمک زن و شوهر به یکدیگر در زندگی مشترک، گفت: لازمه یک خانواده خوب رفتارهای متقابل زن و شوهر و دیگر افراد خانواده نسبت به یکدیگر است.

 

حجت الاسلام فرجی، تطبیق دستورات دینی با زندگی را به عنوان یک اصل مهم با هدف داشتن یک زندگی الهی دانست و گفت: زندگی افرادی آسیب پذیر است که در آن رشد و کمال معنوی نبوده و با دستورات الهی هماهنگ نباشد.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان، توجه خانواده ها به سبک و سیره زندگی علوی و فاطمی را مهم قلمداد کرد و یاد آور شد: نهادهای فرهنگی باید سبک زندگی علوی و فاطمی را به خانواده ها و جامعه معرفی کنند و خانواده ها نیز با الگو برداری از آن زندگی سالم و موفقی داشته باشند.  

 

شایان ذکر است، نخستین همایش فرهنگ علوی در آستانه شب میلاد پربرکت حضرت امیرمومنان علی(ع) با ویژه برنامه های اجرای نمایش طنز، مسابقه حضوری، سخنرانی و اجرای نوجوانان باستانی کار و مرشدخوانی در فرهنگسرای المهدی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به پایان رسید./1307/202/ب1

ارسال نظرات