۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۳۲۵۸۸۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت آب های کشور میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت آب های کشور میسر می شود، گفت: یکی از ظرفیت هایی که می تواند ما را به سمت اقتصاد مقاومتی و رشد و شکوفایی اقتصاد سوق دهد، برنامه ریزی های صحیح و اصولی برای بهره گیری از ظرفیت آب های کشور است.
امير دريادار حبيب الله سياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر عصر امروز در همایش نقش دریا در اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه اراک برگزار شد، بیان کرد: نگرش های اقتصادی به ظرفیت های آب های کشور نیازمند اصلاح است تا نقش تاثیرگذار و مهم این ظرفیت در ارتقای اقتصاد کشور رونمایی شود.

 

اقتصاد مقاومتی و پیوند آن با دریا

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و پیوند آن با دریا تاکنون مغفول مانده است و همچنین در داشتن اقتصادی پویا، پیشرفت تولید داخلی، تحرک و رونق اقتصادی توجه بالایی به ظرفیت دریاها نشده است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت آب های کشور میسر می شود، گفت: یکی از ظرفیت هایی که می تواند ما را به سمت اقتصاد مقاومتی و رشد و شکوفایی اقتصاد سوق دهد؛ برنامه ریزی های صحیح و اصولی برای بهره گیری از ظرفیت آب های کشور است.

 

نقش دریا در انتقال فرهنگ و دانش

سیاری افزود: بهره برداری اقتصادی از دریاها، توسعه مدنیت در حاشیه نوار ساحلی، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی، نقش دریا در انتقال فرهنگ و دانش، بهره مندی از انرژی های دریا و کارکردهای دفاعی را از جمله مواردی هستند که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.

 

سیاری با اشاره به این که بهره مند شدن از ظرفیت های دریا سبب حداکثرسازی منافع کشور می شود، خاطرنشان کرد: امروز باید باید تمدن دریایی را احیا و زندگی مردم را به دریا وابسته کنیم و آمایش را تغییر دهیم، بنادر را آباد و در کنار آن از خام فروشی اجتناب کنیم.

 

دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت کشورها

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که دریا برای هر کشوری فرصت بزرگی جهت پیشرفت است، اظهار داشت: دریا کارکرد ژئوپولتیک دارد و هر تصمیمی در کشور بدون توجه به مسائل ژئوپولتیک اتخاذ شود محکوم و منجر به شکست است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: امروز ایران شهر مهمی در کنار دریا ندارد و این امر به دلیل حاکمیت استکبار در دوران پیش از انقلاب بوده است تا نتوانیم از نعمات و ظرفیت های دریا بهره مند شویم و اکثر کلانشهرها در غرب و شمال غرب کشور واقع شده اند، در این شرایط عملا از بهره مندی دریا دور افتاده ایم.

 

شایان ذکر است، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر این فرمانده عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی به اراک بود./842/202/ب3

 

ارسال نظرات