۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۸۱۱
حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی تبیین کرد؛

راه‌های رسیدن به قرب الهی/ پذیرفتن ولایت ائمه شرط قبولی عبادات است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی پذیرفتن ولایت ائمه اطهار(ع) را شرط قبولی عبادات دانست و‌ گفت: در روایات بسیاری آمده است، خدمت خلق و عبادات افراد بدون پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) سبب رسیدن به تقرب الهی نمی‌شود.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم بعدازظهر امروز در برنامه سمت خدا، ظهر امروز در برنامه سمت شبکه سوم سیما، به شرح فرازهایی از خطبه 110 نهج‌البلاغه درباره راهکارهای رسیدن به قرب الهی پرداخت و گفت: ایمان و معرفت به خداوند، دوری از نگاه، انجام واجبات و ترک محرمات و کسب فضایل اخلاقی از شاخصه‌های رسیدن به قرب الهی است.

 

حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی بیان کرد: خدمت خلق، انجام مستحبات، خدمت به پدر و مادر و خدمت به خویشاوندان روش‌هایی برای کسی فضایل اخلاقی است.

  

وی در بخش دیگر از سخنانش به بیان سیره زندگی امام علی(ع) پرداخت و گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که محبت من و محبت امیرمؤمنان(ع) سبب تقرب الهی می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه پذیرفتن ولایت ائمه(ع) شرط قبولی طاعات و عبادات است، بیان کرد: در روایات بسیاری آمده است خدمت خلق و عبادات افراد بدون پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) سبب رسیدن به تقرب الهی نمی‌شود.

 

وی با بیان این که در منابع اصلی اهل تسنن بسیاری از فضائل و مناقب حضرت علی(ع) ذکر شده است، گفت: کتاب فضائل صحابه احمد بن حنبل از مهم‌ترین منابع حدیثی اهل تسنن است و فصلی از این کتاب فضائل امیرالمؤمنان(ع) همچون حدیث منزلت، کساء و حدیث غدیر آورده شده است.

 

حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی ابراز کرد: در بخشی از کتاب فضائل صحابه آمده است که ابن عباس از صحابه مهم پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) در حال احتضار خویش به طور دائم بیان می‌کرد که  «اللهم انی اتقرب علیک بولایة علی بن ابیطالب»، خدایا، من به با ولایت علی بن ابیطالب(ع) به سوی درگاه الهی تقرب می‌جویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: کفایة الاثر یکی از منابع مهم شیعه محسوب می‌‌شود و در تمام اسامی ائمه در لسان پیامبر اکرم (ص) آمده نقل کرده است و در بخشی از این کتاب سیره زندگی ابن عباس را شرح داده است.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان این‌که حضرت آیت الله بهجت تسلیم محض فرمان پدر خویش بود، گفت: ایشان برای آموختن دروس طلبگی راهی نجف شد و از سیر و سلوک آیت الله سید علی قاضی استفاده می‌کرد؛ زمانی که این مطلب به پدر ایشان می‌رسد، در نامه‌ای به پسر خویش می‌نویسد که راضی نیستم به جزء درس و واجبات به فعالیتی دیگر مشغول باشید، بنابراین آیت الله بهجت تا پدرشان زنده بود به دنبال سیر و سلوک معنوی نرفت و هر مقامی که ایشان در درگاه الهی کسب کرد به سبب احترام به پدر بود.

 

حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی ابراز کرد: احترام به پدر و مادر به معنای آزار همسران نیست و اگر فرد احترام هر دو گروه را نگه دارد، هیچ اختلافی میان آنها به وجود نخواهد آمد./998/202/ب2

ارسال نظرات