۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۲۵۷۰۴
تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

دانشگاه علوم اسلامی رضوی نوید دهنده مرجعیت علمی در کنار مضجع امام رضا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم تجلیل از ممتازین دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: دانشگاه رضوی با تشکیل کارگروه های علمی و تلاش می تواند نوید دهنده مرجعیت علمی در کنار مضجع امام رضا(ع) باشد.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه تقدیر از ممتازین تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی  عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و حجت الاسلام فرزانه رییس دانشگاه و دبیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد.


این مراسم که در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره یک دانشگاه  رضوی برگزار شد، حجت الاسلام فرزانه با تأکید بر توانمندی‌های این دانشگاه، گفت: دانشگاه رضوی به لحاظ علمی از چنان رشدی برخوردار است که در سال های گذشته توانسته در رشته های علوم اسلامی در بین دانشگاه ها و مؤسسات علمی کشور رتبه اول را از نگاه سازمان سنجش کسب کند.


رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به موفقیت‌های فارغ التحصیلان دانشگاه، خاطرنشان کرد: بیش از 2500 فارغ التحصیل دانشگاه 364 نفر از اساتید حوزه در سطوح مختلف و 202 نفر از اساتید مراکز آموزش عالی کشور هستند و همچنین تعداد 485 نفر در قوه قضائیه و 270 نفر به عنوان قاضی مشغول به کارند.


عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با یاد کردن از تولیت فقید آستان قدس رضوی، توجه به سه امر هدایت، حمایت و مراقبت از دانشگاه را سبب پیشرفت های رخ داده در دانشگاه دانست و توجه به این سه امر را برای پیشرفت و موفقیت بیشتر دانشگاه از تولیت جدید خواستار شد.


تأسیس دانشگاه منشأ برکات علمی

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با تشکر از مسؤولان، اساتید و طلاب دانشگاه و تقدیر از زحمات تولیت فقید آستان قدس، تأسیس دانشگاه از سوی ایشان را منشأ برکات بسیار علمی دانست.


تولیت آستان قدس رضوی به تفصیل حقیقت عبودیت علم از نظر اهل بیت(ع) پرداخت و آن را سنگ بنای تفکر مرحوم امام، در مسائل سیاسی حکومتی و سیره فردی اجتماعی ایشان معرفی کرد.


عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بررسی بین دو مفهوم سیاقت و قیادت، قیادت را افضل دانست و آن را رسیدن و عمل به علم به دست آمده عنوان کرد و در تفصیل این مطلب، اظهار کرد: علم بر دو نوع مسموع و متبوع است، علم علما، علم متبوع است و به همین جهت این علم در سرشت فقیه جای می‌گیرد و در تمام کردار و اعمال نمایان می شود.


رسالت آستان قدس رسالت فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با طرح شعار، از مردم با مردم، برای مردم، رسالت آستان قدس را رسالت فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می رود که در کنار مضجع نورانی علی بن موسی الرضا(ع)، مرجعیت علمی و فرهنگی شکل بگیرد.


وی در ادامه با تأکید بر اهمیت جایگاه دانشگاه علوم اسلامی رضوی، افزود: دانشگاه رضوی با تشکیل کارگروه های علمی و تلاش می‌تواند نویددهنده مرجعیت علمی در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) باشد و می توان دانشگاه را به عنوان جایگاهی برای گفتمان بین ادیان مطرح کرد.


رییس هیأت امنای دانشگاه با تصریح بر توسعه معنای خدمت، افزایش سهم دانشگاه را در زمینه های خدمات علمی پژوهشی، خدمت به دیگر مدارس و دانشگاه ها و فضای علمی حرم خواستار شد و عنوان کرد: علوم اجتماعی و مسائل تربیتی و فلسفه اخلاق، مسائلی است که باید این دانشگاه به عنوان مرکز علوم اسلامی به آن وارد شود.


گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان و ممتازین علمی دانشگاه تجلیل به عمل آمد./859/202/ب2

ارسال نظرات