۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۲۵۴۱۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

نماز جمعه قرارگاه است و ائمه جمعه فرمانده قرارگاه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رابطه با ائمه جماعات گفت: ائمه جماعات باید در هر شرایطی تلاش کنند تا نهایت استفاده را از این فرصت برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های جامعه و مردم ببرند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در نشست ماهیانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام‌جمعه دانسفهان برگزار شد، گفت: باید اهتمام بیشتری برای استفاده از ماه‌های رجب، شعبان و رمضان داشته باشیم چرا که استفاده درست از آن موجب رفع بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: اینکه رهبری فرموه‌اند نماز جمعه قرارگاه است یعنی ائمه جمعه باید فرمانده قرارگاه باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: ائمه جماعات باید در هر شرایطی تلاش کنند تا نهایت استفاده را از این فرصت برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های جامعه و مردم ببرند.

 

خطیب جمعه در قزوین با تأکید بر این‌که نباید فرماندهی قرارگاه تعطیل باشد، بیان کرد: فرمانده قرارگاه نماز جمعه باید در کار خود جدی باشد و با دلسوزی و با بهره‌گیری از ایمان و تقوای الهی شب و روز فکرش این باشد که وظیفه‌اش را به‌درستی انجام دهد و مشکلات جامعه را برطرف کند.

 

این‌ کارشناس حوزوی با اشاره به اهمیت اینکه  باید برای حضور جدی جوانان در نمازهای جمعه تلاش کنیم اظهار کرد: قطعاً پیگیری‌های ائمه جمعه اثرگذار است و نمونه‌هایی از آن‌ها را هم در انتخابات مشاهده کردیم.

 

وی با تأکید بر این‌که نباید در جریانات سیاسی محو شویم، ادامه داد: محو شدن در جریانات سیاسی موجب برهم خوردن اخلاص می‌شود و ائمه جمعه نباید خود را درگیر کار جناحی کنند.

 

باید مراقب فتنه‌ها باشیم

این استاد حوزوی به تقسیم‌بندی فتنه‌هایی که کشور را تحدید می‌کنند پرداخت و عنوان کرد: استکبار، رژیم صهیونیستی و وهابیت فتنه اکبر، فتنه‌هایی که در برهه‌های مختلف کشور را تهدید کردند فتنه اوسط و فتنه‌های منطقه‌ای و قدرت‌طلبان فتنه اصغر است و باید مراقب فتنه‌ها باشیم.

 

تقییر مسیر مقابله‌کنندگان با فتنه‌گران منطقه‌ای

این کارشناس دینی ابراز کرد: برخی از آدم‌هایی که روزی مقابل فتنه گران منطقه‌ای قرار داشتند و از آن‌ها سیلی محکمی هم خورده‌اند متأسفانه دوباره به آن‌ها روی آورده و مسیر خود را گم کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر مرزها و مواضعمان را با فتنه گران شفاف نکنیم ممکن است به مرور زمان با یک پیچ ملایم در جبهه مقابل قرار بگیریم و با فتنه گران همراه شویم.

 

تشریح بند‌های ضد ایران و علیه حزب‌الله

آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ابتدای نشست ائمه جمعه استان قزوین اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم چهار بندی که در بیانیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول ضد ایران و یک بندی که علیه حزب‌الله صادر شد را برای مردم تشریح کند.

 

وی با اشاره به سکوت رسانه‌ها در مقابل بیانیه‌های ضد ایرانی در اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول، بیان کرد: آقای ظریف و روحانی در این چند سال بارها گفتند که ما باید با دنیا تعامل کنیم تا مشکلات برطرف شوند اما در نهایت به این مرحله رسیدیم.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: من در سال‌های آخر از آقای احمدی‌نژاد حمایت نکردم اما آیا در دوران ریاست جمهوری ایشان به عربستان اجازه داده می‌شد که این‌طور ما را تهدید کند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به مذاکرات مسؤولان حج و زیارت با سعودی‌ها در خصوص اعزام متقاضیان به حج، عنوان کرد: آن‌ها به برخی ویزا می‌دهند و به برخی دیگر ویزا نمی‌دهند و نباید برای گرفتن ویزا به دنبال آن‌ها برویم.

 

وی خطاب به رییس‌جمهور تأکید کرد: آیا این بود احترامی که شما می‌خواستید به گذرنامه ایرانی بدهید، به مسؤولان ما گذرنامه ندادند تا برای تظیم پیش‌نویس بیانیه کنفرانس اسلامی به جده بروند و چهار بند علیه ایران و یک بند علیه حزب‌الله در قطعنامه اجلاس سران کشورهای اسلامی صادر شد.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: چرا دولت به اردوغان بها می‌دهد، آن‌ها حتی اجازه پخش سخنان رییس جمهور ما را در تلویزیون ترکیه ندادند و ما را در این چند روزه تحقیر کردند و تحقق ولایت این است که از تحقیر ملت جلوگیری کنیم.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: چرا دولت و وزارت امور خارجه در خصوص قطعنامه‌ای که در اجلاس کشورهای اسلامی در استانبول علیه ما صادر شد سکوت اختیار کرده و خبر را به رسانه ملی و سایر رسانه‌ها مخابره نکردند.

 

تشریح چهار مورد بیانیه ضد ایرانی

وی با اشاره به چهار مورد بیانیه ضد ایرانی تشریح کرد: در این قطعنامه آمده ایران دستگاه قضایی عربستان را محکوم کرده در حالی که عربستان تروریست‌ها را اعدام کرده و کار ایران دفاع از تروریست است بنابراین کنفرانس اسلامی از عربستان حمایت می‌کند.

 

این استاد حوزوی ادامه داد: در بند دوم این بیانیه آمده وزرای امور خارجه کنفرانس اسلامی دخالت ایران را در بحرین، یمن، سوریه، عراق، لبنان، سومالی و نیجریه محکوم می‌کند.

 

در اجلاس سران کشورهای اسلامی حزب‌الله تروریست مطلق معرفی شده است

وی در پایان گفت: به سومین بندی که علیه ایران صادر شده اشاره و بیان کرد: طایفه گری و فرقه‌گرایی که منشأ آن ایران است را هم محکوم می‌کنیم و کنسول گری عربستان در ایران مورد تاخت و تاز قرار گرفت و عربستان در حمایت از کنسول گری هر کاری که به تناسب می‌کند حق مسلم او و مورد حمایت ماست./955/102/ب3

ارسال نظرات