۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۲۵۳۷۹
کارشناس مذهبی صدا و سیما:

جامعه ای که دچار فقر شود نمی تواند در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موفق باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان این که زیربنای بسیاری از امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به امور اقتصادی مربوط می شود، گفت: فرهنگ اقتصادی باید زنده شود.
حجت الاسلام سيد حسين پور موسوي

حجت الاسلام سید حسین پورموسوی، کارشناس مذهبی صدا و سیما، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به معنای فعالیت کردن برای رسیدن به اقتصادی درونی و پویا است، گفت: زیربنای بسیاری از امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به امور اقتصادی مربوط می شود و به نوعی لازم و ملزوم یکدیگرند.

 

وی افزود: موضوع فرهنگ و اقتصاد بسیار به یکدیگر ارتباط دارند و بزرگان نیز فرهنگ را مهم‌تر از اقتصاد دانسته اند.

 

حجت الاسلام پورموسوی با تأکید بر زنده کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد باید از درون اصلاح شود، چرا که فعالیت های اقتصادی بیرونی نمی تواند چندان تأثیرگذار باشد.

 

این کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان این که همه دنیا به دنبال منافع خودشان هستند، گفت: خشم و تبسم کشورها برای منافع شان است، از این رو باید به توان داخلی خود متکی باشیم و تولید داخلی را افزایش دهیم.

 

وی با تأکید بر این که اسلام ناب محمدی(ص) بسیار به مسأله اقتصاد توجه کرده است، گفت: اقتصاد اگر از حدود خود در فقر و ثروت خارج شود بسیار خطرناک می شود.

 

به گفته وی، اگر انسان در ثروت اندوزی خود را مالک و در خرج کردن آن آزاد بداند می تواند خطرناک باشد.

 

حجت الاسلام پورموسوی با بیان این که خطر فقر و نداری می تواند از ثروت هم بیشتر باشد، گفت: رهبری سال ها در انتخاب شعار ها به موضوعات اقتصادی اشاره کرده است که این مهم نشان از اهمیت این موضوع دارد.

 

این کارشناس مذهبی صدا و سیما با اشاره به این که جامعه ای که دچار فقر شود نمی تواند در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موفق باشد، گفت: در روایات داریم کسی که دنیا و اقتصاد مناسبی ندارد، آخرت چندان خوبی نیز ندارد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این که شخصی که حیا ندارد، دین ندارد، افزود: یکی از آفت های فقر، بی حیائی است، از این رو اسلام تأکید بسیاری بر موضوعات اقتصادی دارد.

 

حجت الاسلام پور موسوی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) احترام بسیاری برای افرادی که کار می کردند قایل بود، گفت: اسلام ربا و رشوه را حرام و دیگر شغل هایی که زحمت آنچنانی برایش کشیده نمی شود را بعضا ممنوع کرده است./1307/302/ب3

ارسال نظرات