۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۲۸۰
مدیرکل اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره علمی استادان مدارس علمیه خواهران کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور، از برگزاری نخستین جشنواره علمی استادان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در قم خبر داد.
حوزه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا،  رحمه غروی نائینی، مدیرکل اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور، از برگزاری نخستین جشنواره علمی استادان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در بهمن ماه سال 1394 برگزار و مرحله کشوری آن در22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

 

غروی نائینی بیان کرد: در مرحله استانی این جشنواره، از 800 نفر استاد ادبیات عرب در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، 500 نفر شرکت کردند و با ارائه فایل تدریس از محدوده مشخص شده در کتاب‌های ادبیات عرب، به رقابت پرداختند که پس از ارزیابی آثار از نظر علمی، اخلاقی و مهارتی، 170 نفر به عنوان استادان برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

 

مدیرکل اساتید معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با یادآوری این نکته که در این جشنواره استادان دروس صرف، مبادی العربیه و علوم بلاغی حوزه‌های علمیه خواهران حضور خواهند داشت، یادآور شد: در تلاش هستیم جشنواره‌های آینده با حضور استادان دیگر گرایش‌ها برگزار شود.

 

غروی نائینی، تشویق و ترغیب استادان به داشتن تدریسی روشمند و توجه به نقش بی بدیل استادان در تربیت اخلاقی و معنوی طلاب را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

 

وی برگزاری کارگاه نیم روزه تدریس روشمند و کمیسیون‌های سه‌گانه با موضوعات نقد و بررسی برنامه‌ها و متون آموزشی ادبیات عرب، تأثیرات تربیتی اخلاقی استادان و پژوهش محور کردن آموزش را از برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد و گفت: بهر‌ه‌مندی از سخنان بزرگان دین، ارائه گزارشی از کمیسیون‌ها و تقدیر از برترین‌های کشوری از برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره خواهد بود./998/102/ب2

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور

ارسال نظرات