۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۲۵۲۱۰
آیت الله علما:

حوزه علمیه تقویت کننده آرمان ها و اهداف انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به لزوم نشر ارزش های انقلابی در جامعه، گفت: حوزه های علمیه به عنوان پایگاه نشر معارف دینی در جامعه، باید تقویت کننده آرمان ها و اهداف انقلاب باشد.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره به نقش خودسازی در تقویت بنیه دینی افراد، ابراز داشت: طلاب باید از تمام فرصت های در دسترس خود در جهت تهذیب نفس بهره ببرند.

 


امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: توجه به اخلاقیات در میان طلاب و روحانیان از اهمیتی دوچندان برخوردار است زیرا به عنوان الگوی جامعه، هر گونه بی توجهی به آموزه های دینی از سوی آنها، اعتقادات در جامعه را متزلزل کرده و موجب افتراق میان مردم و دین می شوند.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: طلاب به عنوان مبلغان دین مبین اسلام، باید از کمالات اخلاقی و شخصیت کامل و بالغ برخوردار شوند و این امر تنها با جهد و تکاپو در دوران طلبگی و پس از آن میسر خواهد شد.

 


وی خاطرنشان کرد: توجه به مطالبات ولی فقیه لازمه تحکیم انقلاب است همانگونه که پیروی از امر ولی فقیه موجب شکل گیری انقلاب اسلامی در کشور شد.

 


آیت الله علما توجه به دعا و ذکر و یاد خدا را موجب آرامش قلب دانست و گفت: توسل به یاد خدا و ائمه اطهار علیهم السلام همواره یاری گر افراد در رسیدن به اهداف والا و مترقی بوده است.

 


امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: حوزه های علمیه به عنوان پایگاه نشر معارف دینی در جامعه باید تقویت کننده آرمان ها و اهداف انقلاب بوده و انقلابی باقی بماند.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه اظهار داشت: تقویت حوزه های انقلابی تحکیم بخش انقلاب بوده و جامعه را به سمت و سوی اندیشه های ناب انقلاب و امام راحل (ره) و شهدا سوق می دهد.

 


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رجب عنوان داشت: درک فضایل ماه رجب و شعبان مقدمه درک لیله القدر بوده و عدم بهره بردن از فضایل عظیم این ایام خسران محض است.

 


آیت الله علما در پایان اعتکاف را فرصتی ارزشمند و سازنده خواند و گفت: حضور در این فریضه مستحب الهی سبب خودسازی و تعالی شخصیت معنوی افراد می شود./857/202/ب1

ارسال نظرات