۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۲۴۸۵۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

هنرمندان با شناخت مفاهیم قرآن گوشه‌هایی از اقیانوس بزرگ هنر خداوند را آشکار کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که کلمه هنر در تعبیر عربی به معنای حکمت است چرا که هنرمند به ‌صورت حکیمانه تمام چیزها را در جای خود قرار می‌دهد، گفت: هنرمندان می‌توانند با شناخت مفاهیم این کتاب مقدس گوشه‌هایی از اقیانوس بزرگ هنر خداوند را آشکار کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و نمایش فیلم سینمایی بادیگارد که با حضور فعالان فرهنگی استان در سالن سینما بهمن برگزار شد، گفت: کلمه هنر در تعبیر عربی به معنای حکمت است چرا که هنرمند به‌ صورت حکیمانه تمام چیزها را در جای خود قرار می‌دهد.

 

وی در ادامه افزود: در این مسیر هرچه محتوای کار حکیمانه بیشتر باشد آن اثر هنری تأثیرگذارتر خواهد بود، همانگونه که حضرت علی(ع) در تعریف حکمت فرمودند که هرکسی قدری از آن را دریافت کند صبر و قرار خود را برای دانستن بقیه آن از دست می‌دهد، هنرمند حقیقی نیز با چنین روحیه‌ای تشنه کسب و دریافت مفاهیم ناب هنر و تعالی روح است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: قرآن کریم در ساختار و هم محتوا به حکمت نازل شده است و هنرمندان می‌توانند با شناخت مفاهیم این کتاب مقدس گوشه‌هایی از اقیانوس بزرگ هنر خداوند را آشکار کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سبک بیان این کتاب آسمانی در ذات خود هنرمندانه، سرشار از تعلیق‌های جذاب است و این رویه خلقت است چرا که هنر معجزه خداوند است و بر همین اساس نیز هنرمند کسی نیست که هنر آفرینی کند بلکه هنرمند کسی است که کشف حقایق می‌کند و با کنار زدن پرده‌های غفلت، عادت و جهالت این حقایق را برای مخاطب نمایان می‌کنند.

 

خطیب ‌جمعه در قزوین اظهار کرد: شهید آوینی برای حمایت از هنر انقلاب وارد عرصه شد و این ابزار را با اخلاص در راه خدا جمع کرد و در نهایت نیز همانگونه که خداوند وعده داده بود اندیشه و هنر وی به راه هدایت الهی منتهی شد.

 

رییس حوزه هنری قزوین نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی بیان کرد: هنر انقلاب همان هنری است که به سمت تعالی روح حرکت و در خدمت ارزش‌های انسانی قرار دارد.

 

علی هوشمند افزود: حوزه هنری با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در رویکرد جدید خود دو هدف دارد که یکی حمایت از جوانان هنرمند انقلابی و همچنین تولید و نمونه‌سازی در عرصه آفرینش‌های هنری است.

 

وی در پایان گفت: حوزه هنری به‌عنوان ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با همکاری و همراهی نهادها، دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی برنامه‌های مختلفی متناسب با این ایام تدارک دیده است که در حال اجرا هستند./955/102/ب2

ارسال نظرات