۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۸۰۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

اقتصاد مقاومتی بهترین سلاح برای مقابله با سلطه ابرقدرت هاست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در جمع طلاب مدرسه علمیه امام سجاد (ع) بر اهمیت مقوله اقتصاد در دیپلماسی کشورها اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین سلاح برای مقابله با سلطه ابرقدرتهاست.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام سجاد(ع) به دلیل نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: زمانی در دنیا می توانیم در مقابل ابرقدرت ها بایستیم و از منافع و حقوق کشور دفاع کنیم که از نظر اقتصادی به آنها وابسته نباشیم.

 

وی تکرار و تأکید رهبر انقلاب در سال های اخیر بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی را نشان از اهمیت امر دانست و گفت: اگر کشور در کشاورزی و صنعت به بیگانگان وابسته باشد، در هر مذاکره و نشستی برای بدست آوردن آن مایحتاج باید از یک سری مواضع و حقوق خود بگذرد و این با استقلال سیاسی ما هماهنگی ندارد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات و روایات پذیرفتن سلطه کفار را بر مسلمانان حرام دانست و گفت: زمانی می توانیم برای حقوق مملکت خود در دنیا مقتدر عمل کنیم که وابستگی های اقتصادی ما با آن ها به حداقل رسیده باشد.

 

وی عدم پذیرش تسلط کافر را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در دین اسلام اگر یک دخترو پسر مسلمان با یکدیگر ازدواج کنند و پس از ازدواج پسر کافر شود، صیغه عقد آن ها باطل می شود در صورتی که اگر دختر کافر شود این حکم را ندارد چرا که در خانواده زن تحت تسلط مرد است و اسلام حتی تسلط یک مرد کافر بر زن مسلمان را نمی پذیرد.

 

وی اظهار داشت: سیاست خارجه ای که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پیگیری می کنند منطبق با آیات قرآن است؛ به همین دلیل مخالفت با آن مخالفت با اسلام و خداست.


آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: نپذیرفتن سلطه کفار از دستورات مستقیم قرآن است و سلیقه ای نیست که عده ای آن را بپذیرند و عده ای رد کنند.

 

وی افزود: بر اساس آیه قرآن یهود و نصاری تا زمانی که ما بر دین خود استوار باشیم با ما از در صلح وارد نمی شوند؛ بنابراین برای حفظ عزت اسلام باید بتوانیم روی پای خود بایستیم و این امر جز با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: عناوینی که حضرت آقا برای سال های مختلف بر می گزینند، در واقع مسیر حرکت مردم و مسؤولان را ریل گذاری می کنند، اما متأسفانه در سال های گذشته نه تنها سیاست های اقتصاد مقاومتی عملی نشد، بلکه در تبیین و فرهنگ سازی آن نیز کوتاهی شد./1305/پ202/ج

ارسال نظرات