۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۷۸۵
استاد حوزه علمیه:

طلاب در مقابل هجمه های دشمنان از صراط مستقیم غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش سازنده مساجد در شکل گیری شخصیت طلاب، گفت: برگزاری جلسات مباحثه و مشارطه در مساجد موجب بهره مندی از این محیط معنوی است؛ طلاب باید در مقابل هجمه های دشمنان از صراط مستقیم غافل نشوند.
جلسه اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید مجتبی معصومی لاری استاد حوزه علمیه و پژوهشگر حوزوی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب ابراز داشت: طلاب باید به علم آموزی و افزایش اندوخته های علمی خود اهتمام ویژه داشته باشند.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: توجه به قرآن کریم و آموزه های گهربار این کتاب آسمانی یکی از بهترین منابع علم آموزی برای طلاب است زیرا بهترین آموزه ها را به بهترین نحو در اختیار مسلمانان قرار می دهد.


این پژوهشگر دینی با اشاره به نقش سازنده مساجد در شکل گیری شخصیت طلاب برجسته خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مباحثه و مشارطه طلاب در مساجد موجب قرب به این محیط معنوی شده و محیط جلسات را متأثر از معنویت این فضا خواهد کرد.


حجت الاسلام معصومی لاری ادامه داد: طلاب می توانند حلقه های مطالعه خود را در مساجد برگزار کنند و از این طریق با دیگر افراد حاضر در مساجد تبادل نظر و عقیده داشته باشند و علاقه مندان را به حوزه دین و علم آموزی دینی دعوت کنند.


وی با تأکید بر لزوم مراقبت بر اعمال اظهار داشت: تهذیب نفس موجب تعالی شخصیت و جایگاه طلاب می شود، علمای بزرگ دین با تهذیب نفس و مطالعه و فراگیری علوم دین به چنین جایگاه رفیعی دست یافتند و طلاب نیز باید با گام نهادن در مسیر آن ها، طی طریق کرده و به جایگاه اصلی خود دست یابند.


استاد حوزه علمیه طلاب را سربازان امام زمان (عج) دانست و گفت: طلاب باید همواره خدا را ناظر به اعمال خود ببینند و بدانند که اعمال آن ها به دست امام زمان (عج) می رسد پس مراقبت بر اعمال خود را جدی بگیرند و از هرزروی و هدر دادن فرصت ارزشمند خود در آشکار و خفا بپرهیزند.


حجت الاسلام معصومی لاری عنوان داشت: مسیر طلبگی و گام نهادن در راه فراگیری علوم دین مورد تأیید خداوند متعال است و طلاب باید سختی های این راه را به امید دست یافتن به رضای الهی به جان بخرند و در پی هدایت و رستگاری بندگان خدا باشند.


این پژوهشگر دینی در پایان گفت: امید است طلاب با دنبال کردن مسیر بندگی خالصانه و انجام امور با نیت الهی روز به روز موفق تر بوده و در مقابل هجمه های دشمنان از صراط مستقیم غافل نشوند./857/203/ب1

ارسال نظرات