۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۲۴۷۷۷

چند خبر کوتاه از حوزه های علمیه خواهران لرستان

خبرگزاری رسا ـ تحصیل بیش از یک هزار و 380 طلبه در مدارس علمیه خواهران لرستان، نام نویسی بیش از 670 داوطلب ورود به مدارس علمیه و برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه اساتید از عناوین اخبار کوتاه حوزه های علمیه خواهران استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان گفت: 12 مدرسه علمیه خواهران استان در سطح دو و سه حوزوی فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت سه مدرسه علمیه خواهران لرستان در سطح سه خاطرنشان کرد: این مدارس در رشته تخصص تفسیر در خرم آباد، فقه و اصول در دورود فعالیت دارند و مدرسه علمیه بروجرد نیز امسال در رشته کلام اسلامی فعالیت خود را آغاز می کند.

 

حجت الاسلام موسوی از ظرفیت پذیرش مدارس علمیه خواهران لرستان خبر داد و گفت: حوزه های علمیه خواهران لرستان آماده پذیرش 300 طلبه نو ورود در سطح دو و 75 طلبه به صورت حضوری و غیر حضوری در سطح سه حوزوی است.

 

وی یادآور شد: مهلت نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه های علمیه خواهران لرستان همچنان ادامه دارد و داوطلبان با مراجعه به سایت حوزه تا پایان فروردین ماه می توانند نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

بیش از 670 بانوی لرستانی مشتاق ورود به حوزه های علمیه

اکرم مهرابی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران لرستان، گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی آینده تاکنون بیش از 670 داوطلب برای ورود به مدارس علمیه لرستان نام نویسی کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد داوطلب بیش از 570 نفر متقاضی ورود به مدارس سطح دو و 100 داوطلب نیز متقاضی ورود به مدارس علمیه سطح سه هستند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان یادآور شد: هر یک از مدارس علمیه استان اعلام آمادگی پذیرش 30 طلبه را دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که بیشترین آمار متقاضیان ورود به مدارس علمیه خواهران لرستان در سطح سه از شهر خرم آباد است، اظهار داشت: آزمون کتبی داوطلبان سطح سه اوایل خرداد ماه برگزار می شود.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان بیان داشت: در راستای پذیرش طلاب سطح دو حوزوی آزمون کتبی برگزار نمی شود ولی داوطلبان مراحل گزینش و پذیرش را باید سپری کنند.  

 

مهرابی تصریح کرد: برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش داوطلبان راهی برای جذب افراد توانمند و با استعداد است.

 

وی بیان داشت: امید است با جذب افراد توانمند از ریزش تعداد طلاب کم شود و بتوانیم در جهت ارتقای کمی و کیفی مدارس علمیه گام های مؤثری برداریم.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان گفت: افزون بر معیارهای اعلام شده از سوی مرکز مدیریت در پذیرش طلبه، داشتن انگیزه، استعدادطلبگی، اخلاق و نظم در تحصیل از جمله معیارهای ما در پذیرش طلبه است.

 

کارگاه پژوهشی ویژه اساتید حوزه های علمیه خواهران لرستان برگزار می شود

زهرا صالحی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان، گفت: کارگاه های پژوهشی در جهت افزایش مهارت های پژوهشی اساتید مدارس علمیه برگزار می شود.

 

وی تحقیق و پژوهش را به عنوان پیش نیاز تولید علم دانست و افزود: با برگزاری کارگاه های پژوهشی روش های نوین پژوهش و راه های آن تبیین و تشریح می شود.

 

صالحی با بیان این که از اساتید برجسته حوزه های علمیه کشور برای افزایش مهارت های پژوهشی اساتید حوزه و برگزاری کارگاه های آموزشی دعوت می شود، عنوان داشت: این دوره از برگزاری کارگاه های پژوهشی با شرکت 20نفر از اساتید حوزه علمیه خواهران لرستان برگزار می شود.

 

وی تقویت و ارتقای سطح پژوهشی حوزه های علمیه لرستان را از جمله اهداف برگزاری این دوره های آموزشی پژوهشی بیان کرد و گفت: در ارائه طرح های پژوهشی باید نیاز جامعه مورد توجه اساتید و طلاب قرار گیرد.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه لرستان در ادامه از ارائه 200 اثر طلاب مدارس علمیه استان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت خبر داد و گفت: پس از ارزیابی مقالات افراد برتر به مرحله سراسری راه پیدا می‌ کنند.

 

وی در ادامه عنوان داشت: در طول سال تحصیلی نمایشگاه پژوهشی در مدارس علمیه لرستان برگزار می شود و با برگزاری این برنامه تلاش می شود کارهای پژوهشی طلاب تقویت شود./9459/101/ب1

ارسال نظرات