۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۶۴۱
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

وظیفه طلاب احیای مدارس علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز وظیفه طلاب است تا مدارس حوزه‌های علمیه را در این شهر احیا کرده و در اختیار طلاب علاقه‌مند به دروس حوزوی قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه صالحیه از بخش‌های مختلف این مدرسه بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت و تعمیر این مدرسه تاریخی قرار گرفت.

 

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیر مدرسه صالحیه در رابطه با پیگیری در جهت تجهیز و عمران آبادانی این مدرسه اظهار کرد: خوشبختانه حجت الاسلام درگاهی مدیر مدرسه صالحیه تلاش‌های زیادی در این راستا داشته‌اند که امیدواریم این مدرسه با تکمیل قسمت‌های دیگر و ایجاد حجره‌ها برای طلاب هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

 

امام جمعه قزوین ضمن حضور طلاب در این مدرسه قدیمی خاطرنشان کرد: پیش از این ما در حوزه صالحیه مدرسه شاهد این همه تحول نبودیم اما حضور همین طلاب و پیگیری‌های مدیریت حوزه علمیه قزوین و مدیر این مدرسه توانستیم که این مدرسه را به خوبی در اختیار طلاب حوزه علمیه این شهر قرار دهیم.

 

احیای مدارس حوزه‌های علمیه امروزه بر عهده طلاب است

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند مرحوم آیت‌الله شالی و حضرت آیت‌الله باریک بین در احیای مدارس حوزه‌های علمیه خاطر‌نشان کرد: این دو بزرگوار در زمانی که مدارس حوزه‌های علمیه احیا نبودند توانستند این مدارس را با تلاش‌های خود در استان زنده نگه دارند که جای قدردانی است و همین روند امروزه بر عهده طلاب است که بتوانیم مدارس حوزه‌های علمیه را در این شهر احیا کرده ودر اختیار طلاب علاقه‌مند به دروس حوزوی قرار دهیم.

 

حجت الاسلام میثم درگاهی مدیر مدرسه صالحیه در این بازدید ضمن قدردانی و توجه مسؤولان نسبت به مدارس حوزه‌های علمیه خطاب به نماینده ولی‌فقیه، گفت: خوشبختانه حضرتعالی و مدیریت حوزه علمیه استان در رابطه با تکمیل وساخت این مدرسه قدیمی که در کشور از نظر ساخت معماری  نمای آن بسیار بی‌نظیر بوده بسیار راهگشا و تا الان بخش‌های مختلف این مدرسه از قبیل حجرات آن مورد تکمیل و تعمیر اساسی خوبی قرار گرفته است.

 

وی در رابطه با مخروبه بودن برخی از قسمت‎های این مدرسه تصریح کرد: متاسفانه بخش‌هایی از این مدرسه به دلیل بی‌توجهی مورد تخریب قرار گرفته که باید این مدرسه که زمانی مهد علما و فرهیختگانی نظیر سید جمال الدین اسدآبادی و دیگر بزرگان حوزوی در کشور بوده  بیش از پیش مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

 

مدیر مدرسه صالحیه با اشاره به همکاری و همدلی خوب بین اساتید این مدرسه با طلاب ابراز کرد: همدلی و همکاری خوبی بین طلاب ومسؤولان این مدرسه تا ابه امروز صورت گرفته که امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد.

 

حجت الاسلام درگاهی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این مدرسه اظهار کرد: برنامه‌هایی نظیر وفات و ولادت ائمه معصومین واردوهای زیارتی ورزشی در دستور کار مسؤولان فرهنگی این مدرسه است.

 

حضور منظم طلاب در کلاس‌ها یکی از اولویت‌های جدی مدرسه علمیه صالحیه است

حجت الاسلام درگاهی با اشاره حضور منظم طلاب و اساتید در کلاس‌ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه طلاب حوزه‌های علمیه و اساتید حضور منظم در کلاس‌ها داشته که یکی از اولویت‌های جدی در این مدرسه نظم بوده که مورد توجه طلاب واساتید قرار گرفته است.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم که روند تحول وسازندگی این حوزه موجب شود که مدرسه سردارین که زمانی حضور طلاب حوزه علمیه در آن مشغول دروس حوزوی بودند انگیزه‌ای ایجاد کند که این مدرسه را کامل وسالم در اختیار طلاب حوزه‌های علمیه قرار دهیم./873/203/ب1

ارسال نظرات