۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۵۶۴
آیت الله بهشتی:

سیاستی که از دین جدا شود شیطانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین با بیان این که اگر حوزه انقلابی نباشد آسیبی جدی به جمهوری اسلامی وارد می شود، گفت: برخی از کشورها در نام جمهوری اسلامی دارند اما در عمل اینگونه نیستند، جمهوری ما در عمل باید اسلامی باشد و این مسأله محقق نمی شود مگر این که حوزه علمیه انقلابی باشد و انقلابی بماند.
آيت الله احمد بهشتي

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه گفت: اگر حوزه غیر انقلابی و غیر ولایی باشد باید فاتحه انقلاب و جمهوری اسلامی خوانده شود.


وی افزود: ممکن است اسم جمهوری اسلامی بماند اما رسم آن از بین برود، این مسأله وابسته به این است که حوزه علیمه انقلابی باشد و انقلابی بماند، از ابتدا که جرقه انقلاب توسط حضرت امام خمینی(ره) زده شده همین طلاب و روحانیان بودند که در شهرستان ها و جاهای دیگر این برنامه را دنبال و پیام انقلاب را به مردم اعلام کردند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت با بیانیه ها و سخنرانی های خود پیام حضرت امام را به مردم فهماندند، اظهار داشت: حوزه از ابتدا درباره انقلاب رسالت داشته و امروز نیز باید رسالت خود خود را حفظ کند و به راه خود ادامه دهد.


وی ادامه داد: اگر حوزه انقلابی نباشد آسیبی جدی به جمهوری اسلامی وارد می شود، برخی از کشورها در نام جمهوری اسلامی دارند اما در عمل این گونه نیستند، جمهوری ما در عمل باید اسلامی باشد و این مسأله محقق نمی شود مگر این که حوزه علمیه انقلابی باشد و انقلابی بماند.


آیت الله بهشتی وظیفه نهادهای تصمیم ساز حوزوی را مهم دانست و با تأکید بر برنامه ریزی دقیق نهادهای تصمیم گیر برای مقابله با خطر تضعیف تفکر انقلابی ابراز داشت: طلاب را باید تقویت کرد، شورای مدیریت و نهادهای برنامه ریز حوزه باید برای تربیت طلاب جوان و دمیدن روحیه انقلابی برنامه داشته باشند.


وی عنوان کرد: اسلام بدون انقلاب نمی شود و اصلا اسلام انقلاب است چون هر مسلمانی باید منقلب شود، در اسلام واقعی تحول و انقلاب وجود دارد که اگر نباشد بی خاصیت یا کم خاصیت که اسلام آمریکایی نام دارد.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریاناتی که به دنبال ترویج سکولاریسم در حوزه هستند، خاطرنشان کرد: باید با این جریان که یک خط انحرافی است مقابله شود، جدایی دین و سیاست از یکدیگر انحراف است که باید با آن مبارزه کرد؛ طلاب باید به گونه ای تربیت شوند که توجه داشتند که صدرالمتألهین می فرمایند رابطه سیاست و شریعت رابطه عبد و مولا است به گونه ای که شریعت به منزله مولا و سیاست به منزله عبد به شمار می رود.


وی اضافه کرد: سیاست باید تابع شریعت باشد که اگر نباشد انحراف و گمراهی پدید می آید، سیاستی که از دین جدا شود شیطانی محسوب شده و نظام استبدادی همانند دوران شاهنشاهی می شود؛ شهید مدرس می فرماید سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات