۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۲۴۵۵۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

رأفت قلب شیعیان به دلیل وجود محبت امام علی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: شیعیان واقعی قبل از آنکه زبانی دیگران را به انجام عمل خیر دعوت کنند ابتدا خود عامل بدان هستند و قلب شیعیان به سبب وجود نور و محبت امام علی(ع) بسیار رئوف است.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه دوشنبه در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه رجب و در حسینیه شهدا برگزار شد، گفت: زندگی شیعه، ارزش و نشانه‌های شیعه و عاقبت شیعه از مهم‌ترین مباحث ذکر شده در آیات قرآن کریم و احادیث است.

 

وی افزود: با ذکر لفظ شیعه در سوره مبارکه صافات و قصص بیانگر آن است که لفظ شیعه، لغت ابداعی و جدیدی نیست و در آیاتی از قرآن کریم لفظ شیعه به حضرت ابراهیم اشاره دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که به امیرمومنان علی(ع) فرمودند تو و شیعیانت از کامروایان عالم هستید، گفت: عبارت کامروا در این حدیث، به معنای برنده و پیروز است و افرادی که امروز شیعیان را به فرقه ساختگی متهم می‌کنند سخت در اشتباه هستند.

 

وی با اشاره به لفظ دیگر شیعه با عنوان مؤمن که در روایات متعددی نقل شده است، بیان داشت: لفظ دیگر شیعه مؤمن است و خداوند در قرآن با بیان مؤمن آل فرعون، او را مشمول تعریف خود قرار می‌دهد چرا که او از شیعیان واقعی حضرت موسی(ع) بود.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: حضرت آسیه(س) بر مبنای عقل تفاوت فرهنگ و ارشاد حضرت موسی(ع) با فرهنگ فرعون را تشخیص داد و به این نتیجه رسید که قدم نهادن در مسیر حضرت موسی(ع) سعادت و حرکت در مسیر فرهنگ فرعون ضلالت و گمراهی است.

 

وی افزود: حضرت آسیه(ع) ایمان خود را در راستای صیانت و دفاع از حضرت موسی(ع) پنهان داشت تا اگر روزی جان آن حضرت به خطر افتاد بتواند از موقعیت خود در کاخ فرعون استفاده کند تا جان او را نجات دهد و این اخلاص آسیه همان شیعه واقعی بودن است.

 

وی اظهار داشت: شیعیان واقعی قبل از آنکه زبانی دیگران را به انجام عمل خیر دعوت کنند ابتدا خود عامل بدان هستند و قلب شیعیان به سبب وجود نور امام علی(ع) بسیار رئوف است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: ما باید خدا را باور کنیم و با همه اعضا و جوارح که مخلوق خداوند است در راستای اطاعت از فرمان الهی قرار دهیم./813/202/ب3

ارسال نظرات