۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۵۲۵
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(12)

بسیج عمومی برای خرید کالای تولید داخل لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، فرهنگ‌سازی خرید کالای داخلی و عدم تقاضای کالاهای وارداتی را از الزامات عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: مسؤولان با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی در زندگی شخصی خود، سایر هموطنان را به خرید کالای داخلی تشویق کنند.
اقتصاد مقاومتي

حجت‌الاسلام محمد هادی صالح‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: اگر بخواهیم تحلیل درستی درباره اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، نیاز به مطالعات ویژه جامعه شناختی دارد؛ بدون چنین مطالعاتی نمی‌توان نظر صائب و درستی را ارائه کرد.

 

معاون قرارگاه عملیات تبلیغ مؤسسه امیربیان افزود: وضعیت فرهنگ اقتصاد مقاومتی فاصله بسیاری با وضعیت مطلوب دارد و چنانچه وضعیت خود را مطلوب بدانیم، پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و از ادامه حرکت می‌ایستیم.

 

وی ادامه داد: مرحوم مظفر، در صفحات نخستین کتاب منطق خویش می‌فرماید «مادر اختراع، احتیاج است» یعنی بشر زمانی که محتاج شود، دست به اختراع و ابتکار می‌زند.

 

حجت‌الاسلام صالح‌پرور ابراز کرد: وضعیت اقتصادی کشور به حدی رسیده است که همگان درباره اقتصاد مقاومتی سخن می‌گویند و چنانچه مردم جامعه به این باور برسند که اقتصاد کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، می‌توان امیدوار شد که با رعایت اقتصاد مقاومتی، وضعیت اقتصادی کشور بهبود می‌یابد.

 

وی افزود: بنابراین با تحلیل درست وضعیت اقتصادی موجود، شاید کمتر از 10 درصد در جامعه کنونی فرهنگ اقتصاد مقاومتی وجود دارد و تنها راهکار بهبود وضعیت اقتصادی، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

 

مدرس خطابه حوزه علمیه خاطرنشان کرد:‌ مسؤولان مملکت اعم از مسؤولان کلان و خرد و هر آن‌کسی که دارای منصب است، باید در مسؤولیت خود نگاه متفاوتی داشته باشد؛ با تغییر نگاه می‌توان به اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند.

 

وی یادآور شد: مسؤولان مملکتی باید بدانند که در برابر جبهه سلطه قرار داشته و اداره کشور در شرایط بحرانی قرار دارد؛ امروز نظام اسلامی در جنگ اقتصادی بسر می‌برد و کوتاهی در این بحران می‌تواند ما را با شکست مواجه کند.

 

حجت‌الاسلام صالح‌پرور تأکید کرد: چنانچه همه مردم و مسؤولان باور به حضور در جنگ اقتصادی داشته باشند، تمام زندگی خود را به طور جهادی پیش می‌برند و مسؤولان نیز در مسؤولیت خود به جای کسب درآمد، به دنبال پیروزی اقتصادی خواهند بود.

 

وی گفت: نخریدن کالای خارجی در مواردی کار دشواری است چراکه گاهی مصرف کننده با استفاده و خریداری کالای داخلی به زحمت می‌افتد اما چنانچه افراد نگاه جهادی داشته باشند، چنین زحمتی را می‌پذیرد اما نمی‌گذارد ارز ملی از کشور خارج شود.

 

معاون قرارگاه عملیات تبلیغ مؤسسه امیربیان تصریح کرد:‌ فرهنگ سازی خرید کالای داخلی و پرهیز از کالاهای وارداتی یکی از الزامات عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است و این همت مسؤولان کشوری را می‌طلبد تا با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی در زندگی شخصی خود، سایر هموطنان را مایل به خرید کالای داخلی کنند.

 

وی تأکید کرد:‌ چنانچه همه جامعه ایران بسیج شوند تا کالای خارجی را تحریم کرده و به کالاهای داخلی اکتفا کنند، اتفاق مبارکی در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی خواهد افتاد./997/ت302/ی

ارسال نظرات